لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۸

آلمان با چهار گل استراليا را به خاک نشاند


تیم ملی آلمان
تیم ملی آلمان
در آخرين مسابقه روز سوم رقابتهای جام جهانی فوتبال، آلمان با پيروزی چهار بر صفر استراليا را در هم کوبيد و با بجا گذاشتن بهترين نتيجه در مجموع هشت مسابقه انجام شده، پيشتاز گروه چهارم شد.

آلمان با گلهای لوکاس پودولسکی در دقيقه ۸ و ميروسلاو کلوزه در دقيقه ۲۶ نيمه نخست را دو بر صفر پيش افتاد. مارکو رودريگز داور مکزيکی در دقيقه ۵۶ کاپيتان «تيم کاهيل» را به دليل خطای خطرناک روی باستيان شواينس تايگر آخراج کرد تا استراليا ده نفری به بازی ادامه دهد و با از دست دادن آهنگ خوب شروع نيمه دوم، دو گل پياپی ديگر هم بخورد.

توماس مولر در دقيقه ۶۸ و کاکائو (بازيکن تازه وارد به جای کلوزه) در دقيقه ۷۰ گل زدند تا يوآخيم لوو و يارانش غيبت کاپيتان ميشاييل بالاک را فراموش کنند.

آلمان با اين پيروزی به دليل تعداد گلهايش غنا را در صدر گروه چهارم پشت سر گذاشت. در ورزشگاه شهر دوربان خطری که ريچارد گارسيا برای تيمی که سه بار قهرمان جام جهانی شده است، آفريد با زنگ خطر کلوزه و سپس گل زودهنگام پودولسکی فروکش کرد.

در دقيقه چهارم مارک شارزر، دروازه بان استراليا، راه توپ کلوزه را بست اما چهار دقيقه بعد شليک پای چپ پودولسکی برای دروازه بان تيم فولهام انگليس غيرقابل مهار بود. اين گل پس از يک کار تيمی تمرين شده توسط مسعود اوزيل، توماس مولر و پاس رو به عقب مهاجم تيم بايرن مونيخ برای پودولسکی در جناح ديگر بدست آمد.

در بازيابی تدريجی استراليايی‌ها بار ديگر گارسيا خودی نشان داد، اما ضربه او از روی لبه محوطه جريمه کارساز نبود تا آلمانيها با زدن گل دوم واکنش سنگينی برای تيم بدون بخت داشته باشند. کلوزه در يک نمايش بين المللی نشانی از آغاز ضعيف فصل سپری شده نشان نداد و در پی خطرهايی که آفريد سرانجام گل دوم را با پرش و ضربه تماشايی و محکم سر به ثمر رساند.

استراليا نيمه دوم را خوب شروع کرد و به دروازه آلمان چنگ و دندان نشان داد. اما با اخراج تيم کاهيل ضربه تمام کننده بر پيکر استراليا فرود آمد. پودولسکی گريخت تا با پاس او توماس مولر به زيبايی گل سوم را بزند و کاکائو نخستين ضربه اش در اين بازی و در جام جهانی به گل چهارم آلمان بدل کرد.

آلمانيها در بازی بعدی روز ۱۸ ژوييه در ورزشگاه نلسون ماندلا بی، با غناييها برای حفظ پيشتازی می جنگند و روز بعد تيمهای بازنده اين گروه - استراليا و صربستان - رو در روی هم قرار می گيرند.

در حالی که استراليا نمايی از تيم ارزنده جام جهانی ۲۰۰۶ را نداشت، ميروسلاو کلوزه مرد اول اين بازی اعلام شد.
XS
SM
MD
LG