لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۶

آرش میراسماعیلی می‌خواهد چهار المپیکی شود


آرش میراسماعیلی
آرش میراسماعیلی
فدراسیون جودوی ایران اعلام کرد این فدراسیون با بازگشت مجدد آرش میراسماعیلی قهرمان سابق ۶۶ کیلوگرم جهان به صحنه رقابت‌ها موافقت کرده است.

این در حالی است که هفته گذشته، کمیته ملی المپیک ایران، با برگزاری مراسم خداحافظی و با اهدای جوایز نقدی، از میراسماعیلی به همراه علیرضا دبیر، علیرضا رضایی و حسین توکلی که از صحنه رقابت‌های ورزشی خداحافظی کرده اند تجلیل کرده بود.

آرش میراسماعیلی که در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ قهرمان جهان شده است، در سال ۲۰۰۸ و پس از ناکامی در رقابت‌های المپیک پکن، با اعلام خداحافظی از صحنه رقابت‌ها، سرمربی تیم ملی جودو شد.

او سپس با اعلام قبلی و در حضور جمعی از ورزشکاران رشته‌های مختلف، در جام فجر در ديداری نمایشی مقابل نورممدوف از تركمنستان قرار گرفت و با كسب پيروزی، ضمن بوسیدن تاتامی، روی دوش هم تیمی‌هایش در سالن دور افتخار زد.

میراسماعیلی مدتی بعد، آمادگی خود را برای احراز سمت ریاست فدراسیون جودو اعلام کرد. اما سازمان تربیت بدنی با اعلام این که سن او زیر ۳۰ سال است و با حدنصاب قانونی برای تصدی این مسئولیت فاصله دارد، از ثبت نام او خودداری کرد.

راه ندادن میراسماعیلی به محل برگزاری انتخابات فدراسیون جودو، باعث شد او در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا بگوید: «عده‌ای در سازمان ورزش در پی نابود کردن ستاره‌های ورزش هستند. همه را از ورزش حذف کرده اند تا عده‌ای چسبیده، جایگاه‌شان حفظ شود. واقعاً برای این ورزش متاسفم.»

میراسماعیلی به آن مصاحبه هم اکتفا نکرد و با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن نوشت: «میدان ورزش كه روزی جایگاه مردانگی و پهلوانی بود، اكنون عصر جولان سیاست‌ورزان، منفعت‌طلبان، سودجویان و چسبیدگان به ورزش شده است.»

میراسماعیلی طی آن مصاحبه‌های جنجالی گفت: «با افتخار می‌گویم دیگر کاری با جودوی ایران ندارم.»

با این حال، این قهرمان سابق حالا قصد بازگشت مجدد به صحنه مسابقات را دارد. آرش میراسماعیلی تصمیم گرفته مهیای حضور در چهارمین المپیک زندگی‌اش شود. او در هیچ یک از المپیک‌های قبلی موفق به کسب مدال نشده است.

حضور در بازی های المپیک سیدنی، عنوان پنجمی را برای این جودوکای اهل استان لرستان در پی داشت. در المپیک آتن، میراسماعیلی پرچمدار کاروان اعزامی بود اما به دلیل انصراف از مبارزه با ورزشکار اسراییلی، از دور مسابقات حذف شد.

المپیک ۲۰۰۸ پکن آخرین صحنه بین‌المللی برای میراسماعیلی بود. تلاش او برای کسب مدال، در این المپیک هم به جایی نرسید. اینک او با اعلام بازگشت مجدد، ابتدا باید برای کسب سهمیه المپیک تلاش کند و در صورت موفقیت، در لندن برای چهارمین بار، رقابت‌های المپیک را تجربه خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG