لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۲

استقلال برد؛ سپاهان در آستانه قهرمانی پيش هنگام


تيم استقلال تهران با ضربه پنالتی سياوش اکبرپور يک بر صفر ذوب آهن رده دومی را شکست داد تا سپاهان با پيروزی دو بر صفر بر راه آهن در کمترين فاصله با قهرمانی اين فصل ليگ برتر فوتبال ايران قرار گيرد.

تک گل پيروزی بخش استقلال در پی خطای پنالتی روی فرهاد مجيدی، کاپيتان تيم آبی پوش بود که با يک بار تکرار به دليل ورود زودهنگام استقلالي ها به داخل محوطه جريمه، با ضربه دقيق اکبرپور در دقيقه ۴۱ به ثمررسيد. استقلال با اين پيروزی ۵۲ امتيازی و صاحب رده سوم شد.

در حال حاضر سپاهان با ۶۲ امتياز ذوب آهن را با ۵۴ امتياز تنها تهديد کننده مقام قهرمانی در فاصله سه بازی تا پايان فصل به دنبال دارد. بی‌ترديد امکان شکست سپاهان در سه بازی باقی مانده با انگاشتن سه پيروزی پياپی برای ذوب آهن بعيد می‌نمايد. با پيروزی استقلال رقابت برای نايب قهرمانی بين ذوب آهن، استقلال و پرسپوليس ۵۱ امتيازی بيشتر شد.

در حضور حدود ۲۵۰۰۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی، استقلال و ذوب آهن يک نيمه نخست خوب و يک نيمه دوم نه چندان دلچسب را پشت سرگذاشتند. در تيم استقلال خسرو حيدری، اميرحسين صادقی و سياوش اکبرپور و در تيم ذوب آهن محمد رضا خلعتبری بازی مثبتی داشتند. در حالی که ذوب آهن در نيمه دوم برای تلافی گل خورده تلاش داشت، تعويض خلعتبری باعث گرفتن زهر حمله‌های تيم اصفهانی از دقيقه ۷۵ به بعد شد.

بازيکنان استقلال: محمد محمدی، پژمان منتظری، حنيف عمران زاده، اميرحسين صادقی، مهدی اميرآبادی - خسرو حيدری، حسين کاظمی، فابيو جانواريو (از نيمه دوم کيانوش رحمتی)، سياوش اکبرپور(از دقيقه ۸۰ هاشم بيک زاده) - مهدی سيد صالحی و فرهاد مجيدی (کاپيتان) (از دقيقه ۸۹ رينالدو).
سرمربی: صمد مرفاوی

سپاهان در يک بازی برتر در فولادشهر و در حضور حدود ۶۰۰۰ تماشاگر با گل‌های عماد رضا در دقيقه ۳۵ از روی نقطه پنالتی و ابراهيم توره در دقيقه ۵۲، دو بر صفر راه آهن را شکست داد.

سايپا در کرج با گل‌های ابراهيم صادقی در دقيقه ۲۰ و رضا خالقی در دقيقه ۵۰ دو بر يک مس کرمان را شکست داد و خود را تا رده هشتم بالا کشيد. تک گل مس را مهدی رجب زاده در دقيقه ۶۲ به ثمر رساند.

در پايان مسابقه تعدادی تماشاگر که از کرمان به کرج آمده بودند خواهان اخراج لوکا بوناچيچ، مربی کروآت تيم مس شدند. بوناچيچ علاوه بر ناکامی در مس، هفته گذشته پس از شکست از الوحده در امارات (در چارچوب رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا) به شدت از بازيکنانش انتقاد کرده و آنان را به خوردن مشروب الکلی در شب مسابقه و توريست بودن به جای بازيکن بودن متهم کرده بود.

افشين پيروانی جانشين حميد استيلی شد و ...

هفته سی و يک ليگ برتر فوتبال ايران در حالی به پايان رسيد که در در فاصله سه دور تا پايان فصل، همچنان حاشيه ها سايه‌ای سنگين بر پيکارها داشت. در هفته آينده تيم استيل آذين مسابقه‌ای حساس با تيم پرسپوليس دارد و در مسابقه رفت استيل آذين در يک بازی جنجالی تيم پرهوادار تهرانی را دو بر يک شکست داد. صبح روز دوشنبه ابتدا با دستور مصطفی آجورلو، مدير عامل باشگاه استيل آذين ناگهان تمرين تيم لغو شد. پس از بروز صحبت هايی راجع به اين که دو بازيکن دوپينگی اعلام نشده ليگ برتر از بازيکنان استيل آذين هستند و مديرعامل دستور به برکناری حميد استيلی، سرمربی اين تيم داده است، هيچ يک از مسئولان اين تيم حاضر به صحبت راجع به اين مساله نشدند. بعد از ظهر خبرگزاري‌های داخلی اعلام کردند که افشين پيروانی، سرمربی پيشين پرسپوليس و مربی پيشين تيم ملی، جانشين استيلی شده است.

آجرلو دليل اين تغيير ديرهنگام و آخر فصل را ناکامی استيل آذين در جام حذفی و بازی بد در برابر تيم ابومسلم در هفته گذشته اعلام کرد. خبرگزاری ورزش ايران پس از اعلام جدايی احمدرضا عابدزاده از تيم پرسپوليس خبر از احتمال پيوستن او به تيم استيل آذين را داد.
از سوی ديگر همين خبرگزاری در روز دوشنبه اعلام کرد که قرارداد دايی تا پايان همين فصل است و در صورتی قرارداد يک ۱۸ ماهه می‌شود که پرسپوليس بتواند سهميه حضور در ليگ قهرمانان آسيا را بدست آورد. دستيابی به اين موقيعت به نتيجه بازی استقلال با ذوب آهن و همچنين بازی بعدی پرسپوليس با استيل آذين بستگی مستقيم دارد. راه ديگر صعود پرسپوليس به ليگ برتر آسيا قهرمانی در جام حذفی است که در مرحله نيمه پايانی بايد با صبای قم در ورزشگاه آزادی پيکار کند.

در تيم ملی مساله گزينش دستياران افشين قطبی هر روز داغ‌تر می‌شود و شايعه مربيگری عليرضا منصوريان هنوز رنگ واقعيت به خود نگرفته است. رسانه‌های داخلی حمايت ديک ادووکات و ويم فريبک هلندی از قطبی را خبر سفارشی از سوی حاميان قطبی اعلام کرده‌اند.

سرمربی تيم ملی از برگزاری ۱۰ ديدار تدارکاتی برای تيم ملی تا پيش از رقابت‌های قهرمانی آسيا در قطر خبرداد. به گفته او تيم ملی پنج بازی در روزهای فيفا و پنج بازی در روزهای غير از فيفا خواهد شد. تيم ملی يک اردوی ۱۴ روزه در اتريش دارد که همراه با دو بازی خواهد بود و پيش از رقابتهای جام آسيايی در قطر اردويی در يکی از کشورهای منطقه خليج فارس – به احتمال بسيار در امارات – به همراه دو بازی تدارکاتی برگزار خواهد کرد.

گزينش ۲۰ بازيکن برای اردوی آمادگی تيم ملی فوتسال، در راه دفاع از عنوان قهرمانی آسيا با انتخاب نشدن کاپيتان وحيد شمسايی از سوی حسين شمس، سرمربی تيم ملی فوتسال، بار ديگر مساله اختلاف بين آنان را در صدر اخبار ورزشی ايران قرار داد.
XS
SM
MD
LG