لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۱

دختران فوتبال ايران با يک گل گينه نو را شکست دادند


 یک جلسه تمرینی تیم فوتبال دختران ایران
یک جلسه تمرینی تیم فوتبال دختران ایران
پس از اين که دختران فوتبال نوجوانان ايران با تغيير کلاه مطابق با دستور فيفا پوشش اسلامی را تغييراتی دادند، با مجوز فيفا در برابر تيم گينه نو به پيروزی يک بر صفر دست يافتند.

ايران که در نخستين مسابقه گروهی چهار بر دو از ترکيه شکست خورده بود، در اين مسابقه با گل دقيقه ۴۳ فاطمه اردستانی به پيروزی رسيد. مسابقه نوجوانان در دو وقت ۴۰ دقيقه ای انجام می‌شود.

در حال حاضر تيم‌های ترکيه (با يک بازی) و ايران سه امتيازی هستند و گينه از يک بازی امتيازی ندارد. صعود تيم ايران به مسابقه آخر گروهی بين تيم‌های ترکيه و گينه نو بستگی دارد.

نخستين دوره بازی‌های المپيک نوجوانان در سال ۲۰۱۰ از ۱۵ تا ۲۵ اوت (۲۴ مرداد تا سوم شهريور) در سنگاپور انجام می‌شود و ورزشکاران ۲۰۶ کشور در آن حضور دارند.

مسابقه نخست تيم ملی دختران ايران با جنجال و مخالفت شخص سب بلاتر، رييس فدراسيون بين‌المللی فوتبال انجام گرفت و گروه ايران تهديد شد که در صورت تغيير پوشش موی سر و داشتن کلاه مورد تاييد فيفا در بازی به گينه نو حاضر نشود، از بازی محروم خواهد شد.

اما به گفته فريده شجاعی، نايب رئيس فدراسيون فوتبال در امور بانوان به دنبال انتقاد سپ‌بلاتر از کلاه تيم ملی فوتبال دختران در ديدار با ترکيه در بازی‌های المپيک نوجوانان سنگاپور و مخالفت فيفا برای ادامه فعاليت اين تيم در مسابقات با پوشش قبلی، سرانجام تهيه کلاه جديد برای تيم ايران راه به جايی نبرد و در نهايت فيفا مجاب شد که اجازه انجام دومين ديدار تيم ايران برابر گينه نو را صادر کند.

خانم شجاعی گفت: «البته داستان مخالفت فيفا با پوشش سر تيم ايران همچنان ادامه دارد. قرار است محمد خانی مسئول امور بين‌الملل کميته بانوان کلاه‌های مورد تاييد فيفا را به سنگاپور بياورد تا بعد از بازی با گينه نو از آن استفاده شود.»

نايب رئيس فدراسيون فوتبال در مورد خريد کلاه‌ها از بازارهای سنگاپور گفت: «ما توانستيم کلاه‌های جديدی را که مورد تاييد نماينده فيفا بود خريداری کنيم. اين کلاه‌های دوچرخه سواری متعلق به شرکت آديداس است. در نهايت هم علی‌رغم حضور مسوول برگزاری مسابقات در جلسه فيفا، اين کلاه تاييد نشد. آنها به ما اعلام کردند اين کلاه با بند در پشت سر بسته می‌شود و برای بازيکنان خطرناک است.»

برخورد با‌ تکواندوکای اسراييلی در فينال و اعلام مصدوميت

در مسابقه پايانی تکواندوی المپيک نوجوانان در سنگاپور محمد سليمانی به دليل رويارويی با نوجوانی از اسرائيلی از انجام مسابقه خودداری کرد.

در مسابقه نيمه پايانی سليمانی حريف آمريکايی را شکست داد و تکواندوکای اسرائيلی بر حريف آرژانتينی پيروز شد.

به گزارش خبرگزاری ايسنا تا پيش از مشخص شدن سرنوشت مسابقه پايانی مسئولان کاروان ورزشی ايران در مورد مسابقه فينال اظهار نظر نکردند. اما سپس اعلام شد که مصدوميت مانع حضور سليمانی در ديدار فينال شده و او مدال نقره می‌گيرد.

بنا بر اين گزارش پيش از آغاز رقابت فينال تکواندو بين دو تکواندوکای ايران و اسرائيل، سليمانی که به شدت ناراحت و گريان بود، به بخش پزشکی ورزشگاه رفت و در آنجا درمان‌های اوليه صورت گرفت. سپس او همراه با تيم پزشکی و مسوولان کاروان ايران به بيمارستان منتقل شد.
برپايه اين گزارش، مسئولان برگزاری رقابت‌ها سعی داشتند که سليمانی را برای گرفتن مدال نقره به سکو دعوت کنند که او بنا بر اعلام مسئولان کاروان ايران توانايی انجام اين کار را نداشت.

در حالی که عدم حضور در مسابقه پايانی می‌تواند به محروميت اين تکواندوکا از گرفتن مدال منجر شود، به نوشته ايسنا «يکی از مسوولان کاروان ايران فرم تهيه شده توسط پزشک سالن را به رييس فدراسيون بين‌المللی تکواندو تقديم کرد تا دلايل پزشکی عدم حضور نماينده‌ ايران رسما اعلام شده باشد.»
XS
SM
MD
LG