لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۶

بازی استقلال و تراکتورسازی به تساوی کشید


بازی روز یکشنبه استقلال و تراکتورسازی
بازی روز یکشنبه استقلال و تراکتورسازی
در نخستين پيکار از هفته دوازدهم ليگ برتر فوتبال ايران استقلال در خانه تيم تراکتور سازی تبريز يک بر يک متوقف شد تا برای حفظ جايگاه دوم جدول رده‌بندی منتظر بازی سپاهان با مس در اصفهان و پيکار پرسپوليس با ذوب آهن پيشتاز در روز بعد باشد.

در اين بازی پرتحرک ومهيج نيمه نخست برتری نسبی از آن استقلال بود که در آخرين دقيقه وقت تلف شده با گل زيبای ميلاد می داودی مزد اين بازی رو به جلو را گرفت.

اما در نيمه دوم، بازی بهتر و آمادگی فيزيکی بيشتر مردان تراکتورسازی می‌توانست حاصلی بيشتر از گل تساوی بخش داشته باشد. گل تساوی بخش با يک ضربه پنالتی در همان دقيقه های آغازين نيمه دوم به ثمر رسيد.

رويارويی دو تيم با ريشه استقلال و تراکتورسازی تبريز تماشاگران پرشماری را به ورزشگاه بزرگ تبريز کشانده بود. رسانه‌های داخلی آن را حدود ۷۰۰۰۰ نفر بر آورد کردند، اما کنترل شديد مسابقه، تصويرهايی از صندلی‌های خالی در فاصله‌های ويژه و با حضور نيروی انتظامی در اطراف آن را در ميان انبوه تماشاگران نشان می‌داد.

مسابقه سنگين و سختگيرانه دو تيم در حالی نيمه نخست را با گل برتری استقلال پشت سر گذاشت که در دومين و آخرين دقيقه وقت تلف شده (۲+۴۵) اشتباه دروازه بان تراکتورسازی در تن دادن به کرنر و ضربه سنگين و تماشايی ميلاد می داودی طلسم دروازه‌ها شکسته شد.

تا پيش از اين گل ديرهنگام در نيمه نخست استقلال دو بار با شليک‌های راه دور مجتبی جباری، که به ديرک افقی دروازه تراکتورسازی خورد و ايمان مبعلی، که از کنار دروازه گذشت، دروازه نه چندان محکم تبريز را تهديد کرد. درسوی ديگر ميدان ضربه آزاد جاسم کرار از کنار دروازه استقلال گذشت.

گل تراکتورسازی؛ عقب نشينی استقلال

نيمه دوم با ارسال‌های عمقی توپ به پشت دفاع استقلال و حضورهای خطرناک مهاجمان سريع مهاجمان تراکتورسازی در فضاهای خالی، تيم ميزبان را مصمم به زدن گل تساوی بخش و حتی پيروزی نشان داد.

با اين که ابراهيمی در همان دقيقه نخست شروع دو باره بازی يک فرصت تک به تک را هدر داد، با اين حال تراکتورسازی در همان لحظه‌ها و در پی يک خطای پنالتی به گل تساوی بخش دست يافت. اين خطا هم به دليل سراسيمگی مدافعان استقلال روی داد.

در حالی که تراکتورسازی در نيمه استقلال خيمه زده و دريک موقعيت تک به تک مهاجم تراکتورسازی با طالب لو، ميزبان به گل دوم هم دست يافت، اعلام آفسايد از سوی داور کنار با اعتراض شديد تبريزی‌ها همراه شد.

پرويز مظلومی در مورد اين موقعيت در پايان بازی گفت: «من نمی‌‌توانم راجع به صحت و يا آفسايد آن گل اظهار نظر کنم و بهترين کسی که می‌تواند صحبت کند، کمک‌داوری است که آن صحنه را پرچم زده است. به هر صورت قضاوت است و شايد اشتباه‌هايی نيز در آن پيش بيايد. البته من هيچ وقت به تيم داوری اعتراض نمی‌کنم.»

خستگی در حرکت بازيکنان کليدی تيم آبی مانند جباری و مجيدی، تيم تهرانی را به حفظ بازی وادار کرد و در فاصله چهار دقيقه تا پايان وقت تلف شده، اخراج فرزاد آشوبی با گرفتن دومين اخطار از داور، در آخرين لحظه‌ها کار را برای استقلالی‌ها مشک‌تر کرد.

استقلال در جنگی ده نفری، پس از تعويض ميلاد می داودی، بيژن کوشکی را هم به جای مهاجمش، فرهاد مجيدی به زمين فرستاد.

استقلال: وحيد طالب لو- آندره لوييز، حنيف عمران زاده، اميرحسين صادقی، مهدی اميرآبادی – مجتبی جباری، مهرداد آشوبی، پژمان منتظری، ايمان مبعلی (از دقيقه ۷۸ فيليپ دسوزا) – فرهاد مجيدی (کاپيتان) (از دقيقه ۳+۹۰ بيژن کوشکی) و ميلاد می داودی (از دقيقه ۸۶ اميدرضا روانخواه).

مسابقه بعدی استقلال با راه آهن در تهران است و سه اخطاری شدن کاپيتان فرهاد مجيدی و مهدی امير آبادی باعث شد تا اين دو مهره کليدی هم در برابر راه اهن به جمع مصدومان غايب افزوده شود.

پيروزی راه آهن در روزهای تيره پاس

پاس که پس از شروعی متزلزل کم کم به يک خوديابی رسيده بود، بار ديگر روزهای شکستباری را پشت سر می‌گذارد. اين تيم پس از شکست سنگين از استقلال در جام حذفی، مسابقه با راه آهن در اکباتان تهران را نقطه‌ای برای بازگشت تصور می‌کرد، دو بر يک از ياران مهدی تارتار شکست خورد.

گل‌های تيم راه‌آهن را رودريگو لوپز در دقيقه ۳۹ و بهادر عبدی در دقيقه ۷۸ به ثمر رساندند. تک گل پاس را امير محبی در دقيقه ۵۶ وارد دروازه راه آهن کرد. در در دقيقه ۷۳ هادی رمضانی از تيم پاس از زمين اخراج شد.

پيروزی پرگل نوجوانان فوتبال ايران

تيم ملی فوتبال نوجوانان ايران در دفاع از عنوان قهرمانی‌اش گام نخست را در پيکارهای قهرمانی زير ۱۶ سال آسيا محکم برداشت و در تاشکند ازبکستان تيم يمن را پنج بر يک درهم شکست.

ايران که دو سال پيش با مقام قهرمانی به رقابت‌های جهانی نيجريه راه يافت، اين بار در مرحله گروهی با تيم‌ های کره شمالی، سوريه و عمان هم‌گروه است.

در ديگر ديدار گروه دوم تيم‌های کره شمالی و سوريه به تساوی يک بر يک رسيدند تا ايران پيشتازی زودهنگام باشد؛‌در نخستين روز ازبک ميزبان تيم اندونزی را در گروه اول سه بر صفر شکست داد.
XS
SM
MD
LG