لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۵

مادر هنگامه شهیدی: دخترم ناراحتی قلبی دارد؛۶۰۰ میلیون تومان وثیقه ندارم


هنگامه شهیدی
هنگامه شهیدی
با وجود گذشتن شش ماه درخواست برای مرخصی استعلاجی هنگامه شهیدی، هنوز مقام‌های قوه قضائیه با این تقاضا موافقت نکرده‌اند.

این در حالی است که گفته می‌شود هنگامه شهیدی روزنامه‌نگار در زندان از بیماری در رنج است.

خانم شهیدی به اتهام‌هایی از قبیل فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور به شش سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

ناهید کرمانشاهی مادر هنگامه شهیدی، در گفت‌وگو با رادیو فردا در باره آخرین وضعیت او در زندان اوین ‌می‌گوید:


ناهید کرمانشاهی: من سه شنبه هنگامه را ديدم. هنگامه مريض است. مشکل بيماری قلبی، رماتيسم و ناراحتی معده و ديسک کمر دارد. پزشکان اوين هم نظرشان اينست که ايشان در بيرون از زندان معالجه شود. دوبار هم برای ام آر آی از زندان به بيرونفرستاده شده و نتيجه اين شده که ايشان به مرخصی بيايد.

ـ ايشان که برای ديدن پزشک احتياج به مرخصی دارند، چرا برای اين کار مرخص شان نمی‌کنند؟

برای اينکه من بايد وثيقه بگذارم و بياورم مرخصی. يک وثيقه ۶۰۰ ميليونی من آماده کنم که در توانم نيست؛ با وجود بيماری قلبی و عدم دسترسی هنگامه شهيدی به پزشک متخصص در زندان و اين وثيقه ۶۰۰ ميليون تومانی، چرا مسئولان با
مرخصی ايشان برای مداوا موافقت نمی‌کنند؛ من نمی‌دانم چرا مسئولان موافقت نمی‌کنند. ولی فقط اين را می‌خواهم بگويم که اين وثيقه واقعاً سنگين است و پدر و مادر هنگامه فرهنگی بازنشسته هستند و فکر نمی‌کنم هرچقدر هم همه چيزها را جمع کنيم ۶۰۰ ميليون که نمی‌شود.

ولی واقعاً برای خانواده خيلی سخت است که بچه‌اش مريض باشد، توی زندان هم باشد و نتواند به او کمک کند. ولی خانم سارا شورد که يک کوهنورد آمريکايی بوده با وثيقه ۵۰۰ ميليونی آزاد شده ولی آنهم کشورهای عمان و اينها داده‌اند. من که نمی‌توانم بروم به کسی بگويم به من پول بده. هنگامه يک فرزند اين مرز و بوم است. واقعاً نمی‌دانم اين وثيقه ۶۰۰ ميليونی از کجا آمده؟ از کجا من فرهنگی بازنشسته می‌خواهم اين را جور کنم؟ هنگامه غير از بيماری‌های قلبی و رماتيسم، ناراحتی معده ديسک کمر هم دارد. هنگامه فقط يک مشکل ندارد.

ـ در اين شرايط از قوه قضاييه شما چه درخواستی داريد و خواست شما و هنگامه شهيدی چيست؟

تقاضای من اينست که سريعاً به اين مسئله رسيدگی کنند چون هنگامه در معرض خطر است و به خاطر سلامتی هنگامه. اگر اتفاقی برای هنگامه بيفتد تک تک مسئولين بايد پاسخ دهند. چون هنگامه در زندان به اين بيماری‌ها مبتلا شده است. نمی‌دانم اطلاع داريد يا نه، من خودم خواهر دو شهيد هستم. يعنی دو تا از دايی‌های هنگامه شهيد شده‌اند. هنگامه هم بچه انقلاب است. الان نزديک به چهل روز است که تلفنش هم قطع است. حق قانونی يک زندانی، تماس با خانواده‌اش است و مرخصی برود؛ هيچکدام شامل حال هنگامه شهيدی نمی‌شود. دليلش هم نمی‌دانم چرا. به چه دليل است.

ـ وکيل هنگامه شهيدی کيست؟ آيا در اين زمينه کاری کرده‌اند که خانم شهيدی بتواند برای مداوای پزشکی از مرخصی استفاده کند؟

وکيلش آقای طباطبايی است. می‌دانيد که در میان خانم‌ها اولين حکم سنگين هم برای هنگامه بريدند؛در ميان روزنامه‌نگاران. وکيلش آقای طباطبايی است. از وقتی که آقای مصطفايی رفتند، وکالت را داديم به آقای طباطبايی.

ـ آيا آقای طباطبايی کاری کرده‌اند؛ تقاضايی کرده اند از قوه قضاييه؟

بله پيگيری می‌کنند ولی هنوز به نتيجه نرسيده است. هنگامه الان به اين مرخصی و معالجه نياز دارد. حالا ديگر نمی‌دانم مسئولان چه کار می‌خواهند بکنند؟
XS
SM
MD
LG