لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۶

سقوط هواپیما در پاکستان جان ۱۵۲ نفر را گرفت


سقوط هواپیما در دل جنگل کار امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده است
سقوط هواپیما در دل جنگل کار امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده است
یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی اربلو پاکستان با ۱۵۲ سرنشین روز چهارشنبه در ارتفاعات جنگلی مارگله در نزدیکی اسلام‌آباد سقوط کرد. تمام سرنشینان این هواپیما در اثر این سانحه جان باختند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، هواپیمای مسافربری ارباس شرکت اربلو با ۱۵۲ سرنشین، ساعت هفت و ۵۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه از شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان به مقصد اسلام‌آباد به پرواز درآمده بود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، محل سقوط هواپیما در ارتفاعات پردرخت مارگله واقع شده و برای دسترسی به آن، راه زمینی وجود ندارد، اما مقامات پاکستانی گفته‌اند گروهی از امدادر‌سانان خود را به محل سانحه رسانده و هلی‌کوپترهای نجات عملیات امدادرسانی را آغاز کرده‌اند.

مقامات پلیس اسلام‌آباد پیشتر از مرگ ۴۵ تن در اثر این سانحه و انتقال هشت نفر از مجروحان حادثه به بیمارستان خبر داده بودند.

گفته می‌شود عدم وجود راه جاده‌ای به محل حادثه کار امداد و تحقیق را با مشکل مواجه کرده است.

اگرچه علت سقوط هواپیما هنوز مشخص نیست، به گفته شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان احتمال دارد اوضاع بد جوی و باران‌های شدید ۲۴ ساعت گذشته علت بروز این سانحه باشد.

به گزارش منابع هواپیمایی پاکستان، هواپیما هنگام به زمین نشستن در فرودگاه بین‌المللی بی‌نظیر بوتو در هوای بارانی و مه‌آلود کنترل خود را از دست داد و سقوط کرد.

هنگام فرود هواپیما، ارتباط خلبان با برج مراقبت قطع شده بود و شاهدان عینی گفته‌اند که هواپیما با عبور از فراز شهر در ارتفاع کم، در دامنه ارتفاعات پردرخت مارگله به کوه برخورد کرد و منفجر شد.

تصاویر تلویزیونی که از دور دست گرفته شده دود غلیظی را در محل سقوط هواپیما نشان می‌دهند.

در چند روز گذشته، باران‌های موسمی و شرایط نامساعد جوی پرواز هواپیماها را در این منطقه با دشواری‌هایی روبه‌رو کرده بود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، هم اکنون جمعی از خویشاوندان مسافران هواپیما به منظور کسب اطلاع از وضعیت بستگان خود در فرودگاه بی‌نظیر بوتو در پایتخت جمع شده‌اند.

رحمان مالک، وزیر کشور پاکستان، ضمن تلاش نیروهای امداد برای کمک به مجروحان این سانحه به خبرگزاری‌ها گفت: «این سانحه یک تراژدی بزرگ است.»

شرکت اربلو بیشتر در زمینه حمل و نقل مسافر در خطوط داخلی پاکستان فعالیت دارد و پروازهای خارجی آن تنها به دوبی، ابوظبی، شارجه، مسقط و منچستر در بریتانیاست.

آخرین بار در ژوئیه سال ۲۰۰۶ یک هواپیمای فوکر ۲۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان در این کشور سقوط کرد که در جریان آن ۴۵ نفر کشته شدند.

این شرکت در سال ۲۰۰۳ کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر، بخش قابل توجهی از بازار پروازهای داخلی پاکستان را در اختیار دارد.

ناوگان هوایی این شرکت از تعدادی هواپیمای ارباس ۳۱۹ (با ظرفیت حدود ۱۴۰ مسافر) و ارباس ۳۲۱ (با ظرفیت حدود ۱۸۰ مسافر) تشکیل یافته است.

شرکت اربلو از جمله شرکت‌های هواپیمایی است که در زمینه عرضه سفرهای کم‌هزینه داخلی در پاکستان فعالیت دارد.
XS
SM
MD
LG