لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۲

خاکستر بار دیگر برخی فرودگاه‌های بریتانیا را تعطیل کرد


به دنبال بسته شدن برخی فرودگاه‌ها درشهرهای ایرلند شمالی و جنوبی در اثر انتشار خاکستر آتشفشان ایسلند، سازمان ترافیک هوایی بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد که با نزدیک شدن ابر خاکستر آتشفشانی به بریتانیا فرودگاه‌های منچستر و لیورپول بسته شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان فرودگاه‌های لندن هنوز تحت تأثیر این ابر خاکستر قرار نگرفته اما با این حال روز شنبه وزارت حمل و نقل بریتانیا اعلام کرد که هفته آینده فرودگاه های بیشتری از این کشور تحت تأثیر انتشار خاکستر آتشفشانی قرارخواهند گرفت.

گزارش سی ان ان می‌افزاید که اگر روند حرکت خاکستر آتشفشانی به سوی بریتانیا به همین شکل ادامه یابد بین روزهای یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده سفرهای هوایی در بریتانیا دچار اختلال خواهد شد.

فیلیپ هاموند وزیر حمل و نقل بریتانیا گفت که دولت به دقت اوضاع را تحت نظر داشته و ایمنی مسافران اولین اولویت دولت در برخورد با این موضوع است.

همچنین وزارت حمل نقل بریتانیا از مسافران این کشور خواست تا قبل از هر گونه اقدامی پروازهای خود را با شرکت‌های هوایی مربوطه بازبینی کنند.

شرکت هواپیمایی بریتیش ارویز از مسافران خود خواسته تا با مراجعه به وب سایت این شرکت اخبارمربوط به لغو احتمالی پروازها را دنبال کنند.

سخنگوی شرکت هواپیمایی بریتیش ارویز به شبکه تلویزیونی سی ان ان با این که احتمال زیادی دارد که خاکستر آتشفشانی بخش‌های جنوبی و شرقی بریتانیا را تحت تأثیر خود قرار دهد اما هنوز زود است که درباره بسته شده فرودگاه‌های گت ویک و هیترو در لندن اظهار نظر کرد.

پیشتردرهفته گذشته خاکستر آتشفشان آیسلند برخی فرودگاه‌ها را در اسپانیا، فرانسه و ایتالیا و برخی کشورهای جنوب دریای مدیترانه تعطیل کرد.

ماه گذشته در پى فعاليت آتشفشانى در ايسلند فرودگاه‌هاى بیشتر شهرهای اروپا به مدت شش روز بسته شد و هزاران مسافر را در سراسر این قاره سرگردان شدند.
XS
SM
MD
LG