لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۰

بیشتر مدارس استان تهران روز دوشنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل خواهد بود


روز دوشنبه قرار است طرح زوج و فرد خودروها از مقابل در منازل اجرا شود و اعلام شده تا پایان هفته مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک صادر نخواهد شد.
روز دوشنبه قرار است طرح زوج و فرد خودروها از مقابل در منازل اجرا شود و اعلام شده تا پایان هفته مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک صادر نخواهد شد.

آلودگی هوا که روز یکشنبه ۲۶ آذر تعطیلی مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی‌های در استان تهران را در پی داشت، همچنان ادامه دارد و به این دلیل مدارس بسیاری از مناطق استان تهران در همه مقاطع تحصیلی روز دوشنبه هم تعطیل خواهد بود.

آن طور خبرگزاری ایسنا به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گزارش داده است، تهران در روز یکشنبه ۲۶ آذر شصتمین روز از هوای آلوده را تجربه کرده است.

شدت آلودگی هوا در این روز در حدی بود که اورژانس تهران در هشت میدان اصلی پایتخت آمبولانس‌ها و اتوبوس‌های امدادی مستقر کرد و اعلام شد که تمام بیمارستان‌های تهران برای پذیرش بیماران تنفسی آمادگی دارند.

ایسنا همچنین از زبان معاون عملیاتی اورژانس تهران به شهروندان تهرانی توصیه کرد که «ضمن کاهش تردد بی‌مورد در سطح شهر و عدم مواجهه بیماران پرخطر و افراد مسن با آلودگی هوا، حتماً از مایعاتی مانند شیر استفاده کنند».

روز یکشنبه همچنین محدوده طرح ترافیک در مرکز تهران گسترش یافت و مناطق مشمول طرح زوج و فرد را در برگرفت.

مناطق محدوده طرح زوج و فرد که در آن بسته به روزهای هفته تنها خودروهایی با شماره آخر زوج یا فرد امکان تردد دارند، محدوده‌ای گسترده در تهران است که از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی، از غرب به بزرگراه چمران و از جنوب به بزرگراه بعثت محدود می‌شود.

اما در حالی که روز یکشنبه تمامی مدارس ابتدایی، پیش‌دبستانی‌ها و مهد کودک‌ها در بیشتر نقاط استان تهران تعطیل بود، معاون عمرانی استانداری تهران خبر داد که مدارس این استان در کلیه مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس روز دوشنبه تعطیل خواهد بود.

حسن کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه بعد از ظهر یکشنبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، همچنین گفت که روز دوشنبه با همکاری پلیس راهور طرح زوج و فرد از مقابل در منازل اجرا می‌شود و فروش روزانه مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک تا پایان هفته ممنوع است.

به این ترتیب در روز دوشنبه تنها خودروهایی که به شماره زوج منتهی می‌شوند اجازه تردد در تهران را دارند.

بر اساس اعلام این مقام استانداری تهران کلیه فعالیت‌های ورزشی در اماکن روباز روز دوشنبه ممنوع خواهد بود و بازی استقلال تهران و ایران‌جوان بوشهر از سری مسابقات جام حذفی نیز برگزار نخواهد شد.

همچنین اعلام شده که فعالیت معادن شن و ماسه و همچنین فعالیت‌های عمرانی شهرداری تهران نیز روز دوشنبه تعطیل خواهد شد.

پیشتر در روز جمعه رئیس اداره محیط زیست شهر تهران به ایسنا گفته بود که از اردیبهشت امسال، ۲۰۴ اخطاریه آلودگی هوا برای واحد‌های خدماتی و صنعتی تهران صادر شده است.

محمدحسین بازگیر از جمله گفته بود که ۸۶ واحد درمانی در تهران هم اخطاریه آلودگی هوا دریافت کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG