لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۸

اظهارات یک نماینده مجلس در مورد «توافق ضمنی» بر سر تغییر ساختار دولت تکذیب شد


گزارش شده که «توافق ضمنی» در مورد تغییر ساختار دولت در جلسه سران قوا در روز شنبه به دست آمده است.
گزارش شده که «توافق ضمنی» در مورد تغییر ساختار دولت در جلسه سران قوا در روز شنبه به دست آمده است.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفته‌های یک نماینده مجلس مبنی بر «توافق ضمنی» سران قوا برای تغییر در ساختار دولت و تفکیک برخی وزارتخانه ها را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا پرویز اسماعیلی، روز یکشنبه ۲۱ آبان، اعلام کرد که در جلسه سران قوا «هیچ بحثی در خصوص تغییرات در ساختار دولت مطرح نشده و ادعاهای بیان شده در این زمینه نیز صحت ندارد».

او تأکید کرد که «پیگیری مربوط به ساختار یا مسایل درونی هر یک از قوا روال و قاعده قانونی خود را دارد و طبعاً موضوع جلسه سران قوا نبوده است».

روز شنبه و پس از جلسه سران قوا، عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان در مجلس، گفته بود که سران قوا در جلسه روز شنبه برای تغییر در ساختار دولت «توافق ضمنی» کرده‌اند.

به گفته آقای عزیزی، تفکیک و تعییرات در وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نفت، نیرو، کشور، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان از جمله این توافقات بوده است.

حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود که وزارتخانه‌های مسکن، بازرگانی و سازمان ملی جوانان را بار دیگر فعال کند.

بر اساس طرح دولت، وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی»، وزارت «صنعت، معدن و تجارت» به دو وزارتخانه «صنعت و معدن» و «بازرگانی» تبدیل و همچنین «سازمان ملی جوانان» را از وزارت «ورزش و جوانان» تفکیک خواهد شد.

این وزارتخانه‌ها در دولت محمود احمدی‌نژاد ادغام شده بودند.

بر اساس قانون برنامه پنجم، دولت مکلف به کاهش تعداد وزارتخانه‌ها از ۲۱ وزارتخانه به ۱۷ وزارتخانه شده بود.

با این حال اقدام دولت محمود احمدی‌نژاد در ادغام این وزارتخانه‌ها بدون مصوبه مجلس، انتقادهایی را به دنبال داشت.

کابینه ایران اکنون از ۱۸ وزارتخانه تشکیل شده است.

در دولت محمد خاتمی نیز برخی از نمایندگان مجلس طرح‌هایی را برای ادغام دو وزارتخانه نیرو و نفت و تشکیل وزارت انرژی مطرح کردند اما این طرح‌ها به نتیجه نرسیده است.

XS
SM
MD
LG