لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۵۰

رکورد جهانی فوتبال ایران در مدیران کرونایی


سر در فدراسیون فوتبال ایران در تهران
سر در فدراسیون فوتبال ایران در تهران

ورزشکاران مشهور رشته‌های مختلف در جهان، به طور مستقل تاکنون ده‌ها میلیون دلار برای حمایت از نظام بهداشتی در برابر کرونا هزینه کرده‌اند.

برخی تیم‌های باشگاهی نیز بسته‌های بهداشتی و غذایی را به آدرس هواداران کهنسال خود فرستاده‌اند.

فدراسیون‌های ملی و بین‌المللی، کنفدراسیون‌های قاره‌ای، همچنین وزارت ورزش در کشورهای مختلف با شیوه‌های گوناگون، به کمک و همراهی نظام بهداشت و سلامت برخاسته‌اند.

در ایران نیز برخی ورزشکاران، به فراخور توان مادی خود در تهیه و توزیع مواد بهداشتی فعال بوده‌اند.

اما وزارت ورزش در دوران کرونا که بخشی از آن با تعطیلات نوروزی نیز همراه بوده، با سرعتی بیشتر از قبل به عزل و نصب مدیران می‌پردازد.

طی دو ماهی که ایران در تب کرونا می‌سوزد، دو انتخابات فدراسیون‌ها برگزار شده که یکی ابطال شد. انتخابات فدراسیون فوتبال را هم فیفا لغو کرد.

انتخابات فدراسیون معلولین در حالی برگزار شد که اغلب مسئولیت هیات‌ها به دلیل درصد بالای جانبازی و ریسک ابتلا به کرونا، امکان سفر به تهران و حضور در مجمع را نداشتند.

در انتخابات ابطال شده دوومیدانی، احسان حدادی به عنوان نماینده ورزشکاران حضور داشت که خود به این ویروس مبتلا شده است.

فدراسیون فوتبال هم مهدی محمدنبی را به عنوان سرپرست دبیر کلی برگزید اما فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه، انتصاب او را غیر قانونی دانسته‌اند.

در این مدت انتصابات داخلی در چندین فدراسیون هم بدون تشکیل مجمع و جلسه، صرفاً با صدور ابلاغ انجام شده. برخی فدراسیون‌ها هم تغییراتی در کادر فنی تیم‌های ملی اعمال کرده‌اند.

باشگاه استقلال این فصل را با امیرحسین فتحی آغاز کرد، با رفتن استراماچونی، ماموریت فتحی نیز در استقلال به پایان رسید.

استقلالی‌ها طی دو ماه گذشته، سه چهره مختلف را پشت میز مدیریت‌شان دیده‌اند. اولین نفر اسماعیل خلیل‌زاده بود. فردی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان فیروزگر​ بستری شد.

نفر دوم علی فتح‌الله‌زاده بود که در ابتدا بیماری‌اش را تکذیب می‌کرد اما در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا تایید کرد که به کرونا مبتلا شده و به همین دلیل استعفا داده.

نفر سوم احمد سعادتمند است. او نیز در حالی که سوگوار برادرش بود، مدیریت استقلال را پذیرفت. این تعداد تغییر در فوتبال جهان در دوران کرونا بی نظیر است.

تغییراتی که طبق گفته فرهاد مجیدی سرمربی استقلال، هیچ گشایشی در مشکلات فراوان این باشگاه ایجاد نکرده.

پرسپولیس که سه سال پیاپی قهرمان شده و طبیعتاً باید ثبات مدیریتی داشته باشد، فصل را با سه تغییر در مدیریت دنبال کرده.

ایرج عرب، محمدحسن انصاریفرد و حالا مهدی رسول‌پناه که رسانه‌های ورزشی در ایران او را دندانپزشک اختصاصی وزیر ورزش معرفی کرده‌اند.

تغییرات در سایر باشگاه‌ها نیز بی اعتنا به کرونا در حال انجام است. حبیب کاشانی نامزد بسیجی انتخابات فدراسیون فوتبال، جایگزین مصطفی مدبر (تیمسار غفور درجزی) در رأس باشگاه سایپا شده است.​

XS
SM
MD
LG