لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۱

ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه مشهد؛ تبدیل «شعف» به قهر؟


امیرعابدینی، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران
امیرعابدینی، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران

جلوگیری از حضور زنان در ورزشگاه مشهد در جریان مسابقه‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شده است. آن هم پس از آن همه هشدارهای فیفا و قول مساعد مقام‌های ورزشی فدراسیون فوتبال ایران.

اتفاق بازی ایران در برابر لبنان که در ورزشگاه مشهد رخ داد؛ بار دیگر ذهن‌ها را به سمت تعلیق فوتبال ایران از جام جهانی پیش رو برده است.

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ماجرا را به گونه دیگری بازگو کرده و بلیت‌های فروخته شده را جعلی دانسته است. این فدراسیون تعداد زنانی را که بلیت واقعی خریده‌اند، ۹ نفر اعلام کرده که هزینه پرداختی آنها عودت داده خواهد شد.

استفاده مأموران انتظامی از اسپری فلفل در تلاش برای پراکندن زنانی که قصد داشتند وارد ورزشگاه شوند، هم واکنش چند نماینده کنونی و سابق مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشت و برخی آن را «هزینه‌تراشی در داخل و خارج» عنوان کردند و علی مطهری نمانیده پیشین هم این اقدام را «تقلیدی از طالبان» نامید.

امیر عابدینی، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران، جلوگیری از حضور زنان در ورزشگاه مشهد، را تبدیل «ناهنجاری اجتماعی» به «ناهنجاری سیاسی» توصیف کرده است.

گفت‌وگو با امیر عابدینی درباره اتفاقات ورزشگاه مشهد
please wait

No media source currently available

0:00 0:07:58 0:00
لینک مستقیم

آقای عابدینی از تلاش های احسان اصولی در مشهد برای رسیدن به ریاست فدراسیون فوتبال ایران می گویدو برگزاری این مسابقه در مشهد را نشانه ای از این موضوع می داند.

به گفته امیر عابدینی فیفا در این باره برخورد خواهد کرد. این مدیر ورزشی این دست اتفاق ها را حاصل سو استفاده مدیران کنونی از اساسنامه ای می داند که به گفته او هنوز به تصویب نرسیده است.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس اشکال را در تعطیلی کنونی مجمع فدراسیون فوتبال جست و جو می کند.

امیر عابدینی دولت و مجلس شورای اسلامی را در پی گیری این ماجرا فاقد جایگاه می داند و بار دیگر بر نقش مجمع فدراسیون فوتبال در این باره تاکید می کند.

XS
SM
MD
LG