لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۰

مدال جهانی در سال ۲۰۱۹ و مسافرکشی در سال ۲۰۲۰


سروش احمدی، پس از کسب مدال طلا در بازی‌های دانشگاهی در ناپل ایتالیا در تیرماه ۹۸
سروش احمدی، پس از کسب مدال طلا در بازی‌های دانشگاهی در ناپل ایتالیا در تیرماه ۹۸

سروش احمدی، نایب قهرمان مسابقات جهانی تکواندو، برای گذران زندگی خانواده‌اش مسافرکشی کند.

۱۴ مدال جهانی، آسیایی و بین‌المللی به دست آورده و تنها ملی‌پوش مازندرانی در این رشته ورزشی است اما می‌گوید برای تأمین‌ هزینه‌های خانواده‌اش باید روزی ۱۰ ساعت مسافرکشی کند.

قهرمان باشگاه‌های آسیا، سه طلای جام ریاست فدراسیون جهانی، دو طلای تیمی جام جهانی، طلای بازی‌های آسیایی داخل سالن، نقره آسیا، برنز گرندپری، طلای دانشجویان جهان و نایب قهرمانی بزرگسالان جهان از افتخاراتی است که در کارنامه ستاره ۲۴ ساله تکواندوی ایران درج شده.

او در گفت‌وگوی تلویزیونی که داخل ماشینش ضبط شده به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: «خانواده‌ای پنج نفره هستیم. پدرم دستش را سر کار از دست داد و خرج خانواده با من است. کار کردن برایم عار نیست اما انجام تمرینات حرفه‌ای برای ورزش قهرمانی‌ نیاز به استراحت دارد».

احمدی برای پیدا کردن کار تلاش کرده ولی به نتیجه نرسیده. می‌گوید: «خیلی جاها برای کار مراجعه کردم اما گفتند قهرمان در مازندران زیاد داریم!».

رضا عرب سرپرست هیئت تکواندوی مازندران می‌گوید او ورزشکار فوق‌‌العاده‌ای است که پارسال در ۱۶۶ روز شش مدال بین‌المللی گرفت.

آقای عرب اما از اقدامات مسئولین ورزشی برای شاغل شدن این قهرمان ملی صحبتی نمی‌کند.

صداوسیما از فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی نیز مصاحبه‌ای پخش کرد که گفت احمدی همیشه مانند سرباز در خدمت تیم ملی بوده.

خبرگزاری ایلنا در واکنش به مسافرکشی احمدی نوشته: «این خبر تکان‌دهنده، ادامه بی اعتنایی‌ مسئولان ورزش نسبت به قهرمانان است و موارد مشابه بسیاری دیده‌ایم. قهرمانانی که هر جای دیگر دنیا تمام تمرکز خود را برای افتخار‌ آفرینی می‌گذارند ولی در ایران با بی‌توجهی محض روبرو شده و باید مشغول کارهای سخت باشند».

این خبرگزاری، بی‌توجهی به مشکلات معیشتی قهرمانان ملی را از جمله دلایل مهاجرت و تغییر تابعیت آنان دانسته است.

احمدی پارسال در مسابقات جهانی منچستر و در گام اول مقابل کریستوفر صباغ از لبنان پیروز شد. سپس حمد المبروک (عربستان) و زمان ابراهیم (اندونزی) را مغلوب کرد.

او در یک‌چهارم نهایی جواد آقایف از جمهوری آذربایجان را شکست داد. در نیمه نهایی شگفتی بزرگی را رقم زد و ژائود اچاب قهرمان سال ۲۰۱۵ جهان از بلژیک را پشت سر گذاشت.

ژائو از چین (قهرمان المپیک ریو) رقیب احمدی در فینال بود که با غلبه بر نماینده ایران روی سکوی نخست ایستاد. ژائو در مجموع، سه طلای جهانی و المپیک دارد.

سروش احمدی پس از کسب نشان نقره به خبرنگاران گفت: «چهار ماه شب و روز نداشتم و با دل و جان تمرین کردم. هدفم طلا بود اما شرمنده مردم ایران شدم و از اینکه نقره گرفتم معذرت می‌خواهم. قول می‌دهم در مسابقات بعدی طلا بگیرم».

آیا با ساعت‌ها رانندگی روزانه در خیابان‌ها، کاهش استراحت و دغدغه دائمی تامین معیشت، احمدی بار دیگر می‌تواند در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد تا برای عملی کردن قولی که داده راهی مسابقات جهانی شود؟

سیدمحمد پولاگر رئیس فدراسیون تکواندو و هادی ساعی مدیر فنی تیم ملی تکواندو تاکنون واکنشی نسبت به گزارش پخش شده از صداوسیما نشان نداده‌اند.

XS
SM
MD
LG