لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۴

مروری بر اتفاقات هفته؛ پومپئو در اندرزگو


با توجه به اینکه خبرها در بعضی از هفته‌ها در وضعیت «بیا به من بخند» عجیبی قرار می‌گیرند، بر آن(بر کدام؟) شدیم گاهی در این مکان با هم به خبرهای ذیربط(کدام ربط؟) بخندیم.​

پومپئو: آماده‌ام به تهران بروم تا با مردم صحبت کنم

بنابه‌گزارش‌ها بعد از این ابراز آمادگی در ایران واکنش‌های بین آحاد مردم و مسئولان از «حالا اگه مایک بیاد چی بپوشیم» تا «اگه این بیاد کیو بگیریم» متفاوت است. بعضی از اقشار خوشحال کشور در حال تدارک مراسم استقبال از مایک در هنگام ورودند و دارند از دختربچه‌های کوچولوی کیوت و ناز برای انجام مراسم پرشور دکلمه‌خوانی پای پله‌های هواپیما با لباس محلی تست می‌گیرند.

تا این لحظه در شورای عالی دکلمه کشور بیت اول این دکلمه هم تصویب شده است. خوشبختانه این بیت از طریق منبع آبی که نخواست نامش فاش شود به دست ما رسیده که در اختیار خوانندگان عزیز می‌گذاریم:

ای پومپئوی عزیز که جانم فدای تو / قربون چشم خوشگل و قد و بالای تو!

اما دسته دوم که در حال تدارک مراسم اگه پومپئو بیا کی‌ رو بگیریم هستند، لیست بلند و بالایی از افراد دو تابعیتی، نصف تابعیتی، بی‌تابعیتی، روزنامه‌نگار، روزنامه‌بمال، دست‌فروش، راننده اسنپ، دانشمند هسته‌ای، نصاب ماهواره، جاسوس، وطن‌فروش، عامل بیگانه و غیره تهیه کرده‌اند تا با انتقال افراد برگزیده این لیست به گونی، وقتی وزیر خارجه آمریکا به ایران میاید چیز خوبی داشته باشند تا به گزینه‌های روی میز اضافه کنند و این طریق از او امتیاز بگیرند.

در ضمن سخنرانی احتمالی پومپئو به جای مهدیه تهران، در بلوار اندرزگو بین هوکا کافه و برگرلند منعقد می‌باشد.

*

در خبرها آمده بود پزشکان در هند یک و نیم کیلو جواهرات و سکه از معده یک زن ساکن بنگال غربی خارج کردند. در جریان عمل یکساعته بر روی این زن، مقادیری زنجیر، گوشواره، النگو، ساعت ومچ بند از معده این زن خارج کردند.

اتحادیه طلا، جواهر و نقره کشور ضمن ارسال نامه‌ای به نظام پزشکی بنگال غربی، از تلاش جراحان بنگالی تشکر و اینچیکه‌دانا کِرداهه و آمادگی خود را برای برداشتن طلاهای استخراج شده از این خانم پس از کسر مزد ساخت، مزد حمل درون روده‌ای، هزینه توقف در معده و جبران خسارات وارده به مری مشار‌الیها اعلام کرد.

*

جلیل محبی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در توییتی و در پاسخ به یک سوال گفت که «فیلم گرفتن از آمران به معروف و ارسال آن برای مسیح علی‌نژاد را نوعی عمل مجرمانه دانست». آقای محبی همچنین نوشت: «ارسال فیلم برای مسیح علی‌نژاد مصداق ماده ۵۰۸ قانون تعزیرات است و می‌تواند حبس طولانی مدت داشته باشد».

به نظر می‌رسد در گام بعدی اقدامات پیشگیرانه‌ مسئولان در این زمینه به این جاها برسد که:

بالا آوردن موبایل در برابر آمر به معروف: ۵ ضربه شلاق

روشن کردن دوربین موبایل در برابر آمر به معروف: ۱۰ ضربه بسه

فشار دادن دکمه ضبطدر برابر آمر به معروف: ۱۰ ضربه شلاق

اصلاً داشتن موبایل دوربین دار در برابر آمر به معروف: یک ماه حبس

دانستن روش ارسال ویدئو در برابر آمر به معروف: ۱۰ روز رو شاخشه

راهکار: وقتی یک آمر به معروف به شما نزدیک می‌شود به وی لبخند زده وانمود کنید می‌خواهید با او عکس یادگاری بیاندازید. بعد در فوتوشاپ خودتان را از تصویر حذف و برای خارج بفرستید انشالله که اتفاقی نمی‌افتد.

*

آیت الله استادی عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم، در همایشی به نام «فرزندان و امامزادگان منسوب به امام سجاد» با انتقاد از برنامه های صداوسیما گفت: صداوسیما هیچ توجهی به مسئله حجاب ندارد و حتی در پیام های بازرگانی نیز از بانوان با چهره آنچنانی استفاده می کند.

یکبار دیگر به نام همایشی که آیت‌الله استادی در آن صحبت کرده‌اند را مرور کنیم: همایش فرزندان و امامزادگان منسوب به امام سجاد. حتما شما خواننده عزیز هم نهایت نکته سنجی و دردآشنایی این استاد حوزه را متوجه می‌شوید که الان یکی از مشکلات بسیار مهم مردم ایران این است که فرزندان و امام‌زادگان منسوب به امام سجاد دقیقاً کی هستند؟ کجا هستند؟ آیا دماغ‌شان چاق است و برقرارند یا نه؟ این مهم‌ترین دغدغه مردم خوشبختانه توسط آیت‌الله استادی و دوستان در همایش‌های اینچنینی به خوبی بر طرف شده، می‌شود و خواهد شد.

در مورد صدا و سیما هم رجاء واثق (نوعی رجای بسیار معتبر و مرغوب و باحال) داریم که انشاءلله در آینده صدا و سیما در آینده در آگهی‌هایش به جای بانوانی با چهره‌های آنچنانی، اصلاً از بانوانی بدون چهره استفاده کند. یعنی چیزی توی مایه‌های عکس‌هایی که از فاطمه زهرا و زینب کبرا و باقی بانوان مقدس وجود دارد.

XS
SM
MD
LG