لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۱

بهمن ۵۷ خشن‌تر بود یا آبان ۹۸؟


تعدادی از انقلابیون سال ۵۷ در حال تمرین رفتارهای مدنی و متمدنانه
تعدادی از انقلابیون سال ۵۷ در حال تمرین رفتارهای مدنی و متمدنانه

طنزنوشته‌ای از جلال سعیدی

با توجه به اینکه مسئولان خدمتگزار نظام و رسانه‌های زحمتکش داخلی این روزها هی بر میزان زیاد و غیر قابل انکار خشونت و خرابکاری و بی‌تربیتی معترضین یا به قول مسئولان خدمتگزار «اغتشاشگران آبان ۹۸» تأکید می‌کنند، برآن شدیم که نگاهی دقیق، مبتنی بر آمار و ارقام و اندیشمندانه به رفتارهای متمدنانه انقلابیون ایرانی در سال ۵۷ که به آن خوبی و تر و تمیزی انقلاب کردند بیاندازیم تا در انتها با هم بفهمیم انقلاب و انقلابیون مورد علاقه مسئولین و برخی از رسانه‌های داخلی چه ویژگی‌هایی دارند و انقلابیون مرتد سال ۹۸ چقدر خشن و بی ملاحظه بودند:

  • در آخرین ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب، آیت‌الله خمینی، که هنوز به امامت نرسیده بود و آخرین ماه‌های تمرینات آمادگی‌اش برای امام شدن را می‌گذراند، موفق شد خودش را رهبر انقلاب کرده، حتی عکسش را روی ماه منتشر کند.
    رهبر انقلاب که بنا به نوشته‌های مورخ بزرگ انقلاب خسرو معتضد، خودش یک‌ پا الگوی مهربانی و گذشت و رافت و تحمل مخالف بود، انقدر متواضع بود که می‌گذاشت همه بازدیدکنندگان فقط یک جایش را بدون هیچ تبعیض و تفاوتی ببوسند که آنهم به فضل خدا دست مبارکشان بود.
    درجه اعتقاد آن بزرگوار به تساوی زن و مرد هم به گونه‌ای بود که حتی زن‌ها هم اجازه داشتند همان جای مبارک امام (دست) را ببوسند منتها قبل از اصابت بوسه باید یک پارچه‌ای کهنه بچه‌ای چیزی روی دست ایشان می‌انداختند تا یک وقت خدای نکرده لب نامحرم با پوست حساس پشت دست امام برخورد نکرده تحریکی اتفاق نیافتد. پس می‌بینید که برخلاف «اغتشاشگران فعلی» بین انقلابیون سال ۵۷ و رهبرشان چنان روابطی برقرار بوده که چند بار امام خودش فرمود: «بابا دیگه بسه حالا شما هم.»
  • در انقلاب ۵۷ انقلابیون به سربازان گل می‌دادند، سربازان هم قبول می‌کردند و مردم را سرکوب نمی‌کردند. در اغتشاش فعلی هم گفته شد اغتشاشیون به ماموران گل داده‌اند اما بر اساس تحقیقات روزنامه کیهان و جوان این گل با آن گل بسیار متفاوت بود. چون یکی از مامورین ضد اغتشاش کشور که نمی‌خواست قضیه بیشتر از این باز شود در گوش ما گفت وقتی اغتشاشگر مربوطه به من گل داد گفت «داداش زود یه پُک بزن بده بعدی تا خاموش نشه هوا سرده.»
    وی افزود متاسفانه وی بعد از آن پُک به منظور این فرد جاسوس پی برد و در اثر مصرف این گل برای لحظاتی در خود فرو رفته و وقتی به خودش آمده که داشته با یکی از معترضین درباره خواص سکنجبین بحث کرده هارهار با هم می‌خندیدند. بنابراین به نظر میاید این گل‌ها توسط مثلث عُمال جاسوس آل‌سعود و آمریکا و اسراییل برای پرت کردن حواس نیروهای جان‌برکف ضدشورش تهیه شده بود. به همین دلیل هم به مامورین دستور داده شد حتی اگر گل را زدند ولی کتک را هم بزنند.
  • در انقلاب ۵۷ به شهادت تاریخ‌دان بزرگ استاد معتضد انقلابیون اصلا اهل تخریب نبودند و بنا به گفته کارشناسان اصلا میزان خشونتی که درآن انقلاب شکوفه‌مند و پس از آن صورت گرفت در مقایسه با حمله مغول اصلاً به حساب نمی‌آمد. پس از انقلاب هم که فقط چند صد هزار مصادره اموال و چند هزار مورد اعدام داشتیم که آن هم طبیعی است و زود راحتشان کردند که زجر نکشند.
    بحمدالله بعد هم که تحت تدابیر داهیانه رهبر انقلاب و باقی مسئولین، حزب‌الله انقدر خوب و زود تولیدمثل کرد که خیلی سریع جای اعدام شده‌ها با فرزندان انقلابی میهن اسلامی پر شد. این در حالی است که در اغتشاشات آبان ۹۸ متأسفانه تعداد بسیار زیادی (بالغ بر ۳-۴ نفر) از نیروهای جان برکف ضدشورش و پلیس کشته شدند و تعدادی ناخن شکسته و پوست خراش‌خورده و چشم قرمز هم بین این عزیزان گزارش شده که صدمات جبران‌ناپذیری است و مرگ بر آمریکا.
  • با توجه به بررسی‌های موشکافانه بالا، انقلابیون سال ۵۷ که الان همان مسئولین نظام هستند، به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی حکومت قبلی با آنها بدون خشونت برخورد کرد و آنها پیروز شدند، بنابراین باید با انقلابی جماعت با خشونت برخورد کرد تا پیروز نشود. بنابراین در سال ۹۸ برای حفظ اصل نظام به شکلی با انقلابیون جدید برخورد کردند که مادر بگرید. بدینوسیله نتیجه می‌گیریم انقلاب بعضی از فرزندانش را می‌خورد، ولی بعضی دیگر از فرزندانش را به شکلی بار می‌آورد که انقلابی‌های بعدی را بخورند.
XS
SM
MD
LG