لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۰

جهش پرسپولیس به سوی سومین جام قهرمانی متوالی


شهرآورد تهران با حضور ۷۵ هزار نفر و به قضاوت اشکان خورشیدی در ورزشگاه آزادی برگزار شد.
شهرآورد تهران با حضور ۷۵ هزار نفر و به قضاوت اشکان خورشیدی در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

نخستین بازی پرسپولیس و استقلال در سال ۹۸ روز شنبه برگزار شد و با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.

پرسپولیس با این پیروزی ۴۸ امتیازی شد و در فاصله هفت هفته تا پایان لیگ برتر، گام بلندی به سوی سومین جام قهرمانی متوالی برداشت.

استقلال نیز با شکست در شهرآورد تهران، فاصله‌اش با پرسپولیس به پنج امتیاز افزایش یافت.

سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز با یک بازی کمتر، مانند استقلال ۴۳ امتیازی‌اند. تیم پدیده هم ۴۲ امتیازی نیز در رتبه پنجم است.

شهرآورد تهران در هفته بیست و سوم لیگ برتر در استادیوم آزادی و با حضور ۷۵ هزار نفر به قضاوت اشکان خورشیدی برگزار شد. در دیدار رفت دو تیم، گلی به ثمر نرسیده بود.

بیست دقیقه نخست بازی برگشت با برتری استقلال همراه بود. آنها ضمن نواختن سه کرنر، پنج ضربه هم به سمت چارچوب زدند و موقعیت‌های خود را با بی‌دقتی هدر دادند.

در طرف مقابل، پرسپولیس که با حوصله دفاع می‌کرد در دقیقه ۲۱ با ضربه سر نوراللهی پیش افتاد.

ارسال کرنر ترابی از سمت راست زمین به محوطه شش‌قدم و ضربه دقیق توانست پیش بیفتد.

بازی تک‌ضرب و هماهنگی سرخپوشان پس از گل هم ادامه داشت و آنها توانستند از اندوخته خود تا پایان بازی دفاع کنند.

مهم‌ترین حادثه پس از گل نوراللهی، دو دقیقه قبل از پایان نیمه اول رقم خورد و استقلال صاحب ضربه پنالتی شد.

با سرنگونی اسماعیلی توسط کامیابی‌نیا، داور نقطه پنالتی را نشان داد. سپس با اعتراض سرخپوشان، تصمیم گرفت نظر کمک خود را هم جویا شود.

پس از درگیری بین برخی بازیکنان دو تیم، التهاب حوالی نیمکت استقلال و وقفه‌ای که ایجاد شد، داور از لب خط برگشت و مجدداً نقطه پنالتی را نشان داد.

خورشیدی قبل از ضربه، به خلیل‌زاده و زکی‌پور به دلیل درگیری‌شان کارت زرد نشان داد. مهدی ترابی، سیدجلال حسینی و علی کریمی هم در نیمه دوم کارت گرفتند.

اسماعیلی که خودش پنالتی را گرفته بود پشت توپ ایستاد و ضربه چیپ او از بالای دروازه بیرون رفت تا آه از نهاد جمعیتی که در سکوهای آبی نشسته بودند خارج شود.

بیرانوند از محوطه جریمه خارج شد و در حالی که با انگشت اشاره‌اش آسمان را نشان می‌داد، جملاتی به داور گفت که عبارت خدا در آن تکرار می‌شد. داور هم کارت زرد بعدی را به دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس داد.

به این ترتیب نیمه اول با جنجال فراوان و با یک گل به سود پرسپولیس پایان یافت.

نیمه دوم اما جذابیت نیمه اول را نداشت.

بازی فیزیکی و درگیرانه دو تیم موقعیت‌ ویژه‌ای را برای هیچ یک از دو تیم رقم نزد. استقلال برای جبران گل خورده، هجوم‌های فراوانی را تدارک دید و تعداد کرنرهایش به عدد ۱۲ رسید.

کرنرهای کمانی و خطرناکی را که عمدتاً توسط پاتوسی ارسال می‌شد و حوالی شش‌قدم فرود می‌آمد بیرانوند و حسینی هوشیارانه با دست و سر دفع می‌کردند.

در ترکیب پرسپولیس علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سروش رفیعی (محسن ربیع‌خواه) مهدی ترابی (بشار رسن) علی علیپور و ماریو بودیمیر (سیامک نعمتی) به میدان رفتند.

برای استقلال مهدی رحمتی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، پژمان منتظری، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، فرشید باقری (داریوش شجاعیان) پاتوسی، فرشید اسماعیلی (محسن کریمی) ایسما و گادوین منشا (مرتضی تبریزی) بازی کردند.

شایان مصلح از پرسپولیس به اتفاق وریا غفوری، محمد دانشگر، طارق همام و الله‌یار صیادمنش از استقلال، از جمله بازیکنانی بودند که به دلیل مصدومیت این بازی را از دست دادند.

ماهینی و انصاری، دو مدافع با تجربه پرسپولیس، هم مدت‌هاست به دلیل پارگی رباط، در میادین حضور ندارند.

XS
SM
MD
LG