لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۵

تانک جنگی رضوانی وارد می‌شود


شرکت رضوانی موتور که صاحب آن یک ایرانی است، در آمریکا خودرویی با نام تانک ساخته که قابلیت دفاعی دارد و می‌تواند حتی در برابر حملات شیمیایی مقابله کند. این خودرو برای افراد عادی قابل خرید است و ۲۹۵هزار دلار قیمت دارد.

رضوانی موتور یک شاسی‌بلند با نام تانک ورژن نظامی ساخته است که بدنه‌ای ضدگلوله دارد و با یک موتور خورجینی هشت سیلندر، ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

این خودرو سفارشی‌ساز است و یک اتومبیل همه‌جارو یا آفرود است. این مدل موسوم به میلیتاری (نظامی) است و با ویژگی‌های خود، سطح جدیدی از مشتریان را برای خودروهای خاص هدف قرار داده است. بنا به ادعای کارخانه سازنده، این محصول می‌تواند از مسیرهای سخت عبور کند و حتی در مواقع پرخطر و در زمان تیراندازی به خودرو، قابلیت حفاظت از جان سرنشینان خود را دارد.

این خودرو همچنین قابلیت محافظت از سرنشینان را در برخی از انفجارها دارد و در زمان حملات شیمیایی نیز از جان سرنشیان خود مراقبت می‌کند. این خودرو دارای نورافکن‌های بزرگ است و به بلندگوهای پرقدرتی هم مجهز شده است. دوربین دید در شب از دیگر خصوصیت‌های این خودرو است. تایر خودرو هم در برابر پنجری و شلیک گلوله مقاوم‌سازی شده است.

فردیس رضوانی مدیرعامل شرکت رضوانی موتور، درباره این خودرو گفته است: «پس از ساخت مدل استاندارد خودرو تانک، ما یک مدل مقاوم با امنیت بالا را عرضه کردیم. این خودرو یک محصول لوکس و شهری نظامی پیشرفته است که برای درگیری‌های شهری احتمالی طراحی شده است».

ورژن نظامی تانک نسبت به مدل استاندارد، دارای بدنه مقاوم‌تری است. این عامل باعث افزایش وزن خودرو شده است. این خودرو با موتور هشت سیلندر خود چندان کم‌مصرف نیست. حجم موتور خودرو شش هزار سی سی است.

نسخه غیرنظامی و استاندارد خودرو تانک مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی با قدرت ۲۸۵ اسب بخار است.

نسخه ویژه نظامی تانک ۲۹۵ هزار دلار قیمت دارد، در حالی که نسخه معمولی با قیمت ۱۴۶ هزار دلار عرضه می‌شود.

این قیمت سبب شده تنها افراد ثروتمند یا سلبریتی‌ها به سمت این خودرو بروند و یکی از اولین مشتری‌های این خودرو کریس براون خواننده آمریکایی است.

رضوانی موتور در گذشته خودرو سوپر اسپرتی با نام Beast یا جانور را معرفی کرده بود که مورد علاقه افراد خاص قرار گرفته بود. این خودرو روی یک سوپر اسپرت انگلیسی توسعه پیدا کرده بود و ۱۶۵ هزار دلار قیمت دارد.

شرکت رضوانی موتور در کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. لوگوی این شرکت البته بیشتر به شرکت‌های سازنده هواپیما شبیه است چرا که پدر فردیس رضوانی خلبان جنگنده بوده است. او به دلیل شغل پدرش عاشق هواپیما است.

فردیس رضوانی درباره شرکت خود گفته است می‌خواهد با محصولاتش لذت و هیجان راندن را در مشتریانش ایجاد کند. او معتقد است «برخی از وسایل الکترونیکی جدید سبب فاصله مردم با این لذت‌ها می‌شود».

به همین دلیل او برای محصول «جانور» خود از خودروی انگلیسی آریل اتم استفاده کرده است. خودرویی سبک که لذت یک رانندگی خالص را به فرد انتقال می‌دهد.

خودرو «جانور» در بخش‌های زیادی از فیبر کربن ساخته شده است و تنها ۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد. این خودرو از یک موتور دو هزار و چهارصد سی سی با قدرت ۵۰۰ اسب بخار استفاده می کند. با این وزن و قدرت موتور، شتاب صفر تا صد کیلومتر جانور تنها ۲.۷ ثانیه است.

پس از جانور، حالا رضوانی موتور با خودروی تانک می‌‌خواهد لذت یک خودروی آفرود نظامی را به مشتریان خود انتقال دهد. خودرویی عضلانی و خشن با ایمنی بالا که مثل یک تانک سرنشینان خود را به جاهای خطرناک و پر فراز نشیب می‌برد.

XS
SM
MD
LG