لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۷

«ممنوعیت برگزاری نمایشگاه پر مخاطب در شمال تهران»


اغلب نمایشگاه ‌‌های پرمخاطب و از جمله نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دلیل ایجاد ترافیک در سال‌های اخیر از این محل به مکان های دیگر و از جمله مصلای تهران منتقل شده ‌‌اند.(عکس:فارس)
اغلب نمایشگاه ‌‌های پرمخاطب و از جمله نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دلیل ایجاد ترافیک در سال‌های اخیر از این محل به مکان های دیگر و از جمله مصلای تهران منتقل شده ‌‌اند.(عکس:فارس)

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد که از این پس برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل دایمی نمایشگاه‌ های تهران ممنوع است.


احمدرضا رادان در عین حال گفت که از این به بعد فقط به نمایشگاه‌های تخصصی اجازه برگزاری در این محل داده خواهد شد.


وی همچنین گفت که حتی در صورت برگزاری نمایشگاه تخصصی نیز «ساز و کارهای دعوت از متخصصان و تعداد بلیت‌ها باید با پلیس هماهنگ شود. »


ممنوعیت برگزاری نمایشگاه پرمخاطب در محل دایمی نمایشگاه های تهران که در شمال تهران واقع است به دنبال بروز اختلاف میان شرکت نمایشگاه‌ها ی بین‌المللی ایران و نیروی انتظامی اعلام می‌ شود.


پیشتر خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، ایرنا ، خبر داده بود که نیروی انتظامی ، ۱۳ آذر ، قبل از آغاز نمایشگاه ۳ روزه «نمایشگاه لوازم خانگی و مصالح ساختمانی» کلیه ورودی ‌ ها به محل دائمی نمایشگاه ‌ ها را برای یک روز مسدود کرده است.


این خبرگزاری همچنین به نقل از «یک مقام آگاه» گزارش کرده بود «تا وقتی که مسئولان شهری اقدام مناسبی برای رفع معضل ترافیک این منطقه شهری نکنند، پلیس ساکت نخواهد ماند.»


اختلاف نیروی انتظامی با مسئولان نمایشگاه بین‌المللی تهران


در همین حال، جلال حسینی ، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ‌ های بین‌ ‌‌ المللی در همان روز به خبرگزاری‌ ها گفت : «اقدام پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ را اقدامی فراقانونی و خارج از محدوده وظایف این سازمان می داند. »


جلال حسینی با اشاره به اینکه از مدت‌ ها پیش تنها نمایشگاه‌ های تخصصی در محل دایم ی نمایشگاه‌‌ های بین‌ا لمللی تهران برگزار می‌ شود، از «قرارداد ۳۰۰ میلیون تومانی شرکت سهامی نمایشگاه‌ های بین‌ المللی با پلیس راهنمایی و رانندگی تهران» برای برقراری نظم ترافیکی در اطراف محل نمایشگاه خبر داد.


وی همچنین با اشاره به «تحریم های بین‌ المللی علیه جمهوری اسلامی » عملکرد نیروی انتظامی را در شرایط فعلی «مذموم» توصیف کرد، و گفت «این نوع عملکرد تنها محدودیت‌ های مضاعفی را برای کشور ایجاد می‌کند.»


در واکنش به این گفته‌ها، سرهنگ هادی هاشمی فرمانده راهنمایی و رانندگی تهران، دریافت ۳۰۰ میلیون تومان از سوی نیروی انتظامی را تکذیب کرد ، و روز ۱۴ آذر به خبرگزاری مهر گفت : « این اظهارت به اندازه همه دروغ‌های عالم کذب است.»


سرهنگ هادی هاشمی همچنین گفت : «برخی تلاش دارند تا به تمام اشکالات برچسب سیاسی بزنند و به همه ‌آنها رنگ و بوی سیاسی دهند، این در حالی است که همگان می‌دانند که بحث اصلی ترافیک است.»


محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در سال ۱۳۴۳ تاسیس شده و از سال ۱۳۵۵ نیز به عضویت اتحادیه نمایشگاه‌های بین‌المللی در آمده است .


اغلب نمایشگاه ‌‌ های پرمخاطب و از جمله نمایشگاه بین‌ المللی کتاب تهران به دلیل ایجاد ترافیک در سال‌ های اخیر از این محل به مکان های دیگر و از جمله مصلای تهران منتقل شده ‌‌ اند.


با این حال جانشین فرمانده نیروی انتظامی روز یک شنبه نمایشگاه‌ های فعلی را نیز پرمخاطب نامید و به خبرگزاری مهر گفت: « اسم ظاهری این نمایشگاه ‌ها تخصصی است اما بازدید کننده آنها عموم مردم هستند.


احمدرضا رادان گفت: «برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در محل فعلی نمایشگاه بین المللی پلیس را درگیر خود کرده و حاشیه‌های زیادی برای ما ایجاد کرده است.»


XS
SM
MD
LG