لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۲

تیراندازی در تایلند؛ یک افسر ارتش ۲۶ نفر را کشت


«جاکراپنث تاما»، افسر تایلندی در ابتدا فرمانده خود را کشته و با ربودن اسلحه او به سمت دیگر همکاران خود آتش گشوده است
«جاکراپنث تاما»، افسر تایلندی در ابتدا فرمانده خود را کشته و با ربودن اسلحه او به سمت دیگر همکاران خود آتش گشوده است

پلیس تایلند اعلام کرد شمار قربانیان تیراندازی در شمال شرق این کشور رو به افزایش است و به ۲۶ نفر رسیده. ضارب که یکی از افسران ارتش تایلند است متواری شده.

این رخداد روز شنبه در استان نخن راچاسیما، واقع در ۱۶۰ مایلی بانکوک، اتفاق افتاده و انگیزه ضارب که گفته می‌شود از افسران لشکر دوم فرماندهی منطقه‌ای است، هنوز معلوم نیست.

یکی از سخنگوهای پلیس تایلند در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان اظهار داشت: «در حال حاضر تمام تلاش ما این است که ضارب را دستگیر کنیم. هم ماموران پلیس و هم نیروهای نظامی اکنون در منطقه مستقر هستند.»

در این حال مشخص نیست که آیا ضارب دست به گروگان‌گیری هم زده است یا نه. یکی از فرماندهان نظامی تایلند که در صحنه حاضر شده است به سی‌ان‌ان گفته که نمی‌تواند این مسئله را تایید یا رد کند.

این فرمانده همچنین گفته که ضارب در مرکز خرید ترمینال ۲۱ پناه گرفته است.

طبق اعلام وزارت دفاع تایلند، ضارب که «جاکراپنث تاما» نام دارد در ابتدا فرمانده خود را کشته و با ربودن اسلحه او به سمت دیگر همکاران خود آتش گشوده.

این گزارش می‌گوید که ضارب سپس به سمت مرکز خرید گریخته و در طول راه به غیرنظامیان نیز شلیک کرده است.

بخشی از تیراندازی به شکل زنده در شبکه اجتماعی فیسبوک پخش شد. ضارب یک عکس سلفی نیز از خود انداخته که گفته می‌شود با عبارت «خیلی خسته‌ام» در این شبکه اجتماعی منتشر شده.

با استفاده از گزارش‌های سی‌ان‌ان و فاکس‌نیوز؛ س.ن
XS
SM
MD
LG