لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۱

پنتاگون: قاسم سلیمانی در اقدامی قاطع به دستور ترامپ کشته شد


وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با دستور رئیس‌جمهوری (دونالد ترامپ)، ارتش ایالات متحده در اقدامی قاطع و دفاعی برای حفاظت از پرسنل آمریکایی، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که در فهرست تروریستی قرار داشت، را کشت.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا، حمله به سفارت آمریکا در بغداد در این هفته، با تأیید قاسم سلیمانی انجام شده و حمله منجر به کشته شدن آقای سلیمانی با هدف پیشگیری از حملات دیگر از سوی ایران، صورت گرفته است.

پیشتر در پی حمله به سفارت آمریکا در بغداد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرده بود که ایران در ارتباط با این رویداد «بهایی سنگین» خواهد پرداخت و یادآور شده بود که این موضوع «هشدار نیست، تهدید است».

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا در مورد کشته شدن قاسم سلیمانی آمده است که «سرلشکر سلیمانی فعالانه طرح‌هایی را برای حمله به دیپلمات‌های آمریکایی و دیگر نیروهای مشغول وظیفه در عراق تدارک و سراسر منطقه تدارک می‌دیده است».

پنتاگون یادآور شده که آقای سلیمانی و نیروی قدس تحت فرمان او، مسئول مرگ صدها آمریکایی و دیگر نیروهای ائتلاف و مجروح شدن هزاران تن دیگر بوده است.

در این بیانیه همچنین آقای سلیمانی طراح حمله به پایگاه‌های آمریکا و نیروهای ائتلاف در ماه‌های گذشته معرفی شده است.

گزارش‌ها در مورد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ابتدا در رسانه‌های عراقی منتشر شد و پس از آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رسانه‌های ایرانی نیز آن را تأیید کردند.

XS
SM
MD
LG