لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۷

یواس اوپن: پیروزی نادال در ساعت دو بامداد


رقابت‌های تنیس یواس اوپن (چهارمین و آخرین گرنداسلم سال) بدون راجر فدرر و اندی ماری به مرحله نیمه نهایی رسیده است.

از فوریه ۲۰۰۴ تاکنون کسی جز این چهار نفر نتوانسته به صدر جدول برترین بازیکنان حرفه‌ای جهان تکیه بزند: راجر فدرر، نوواک جوکوویچ، رافائل نادال و اندی ماری.
از این جمع، ماری دور دوم به فرناندو ورداسکو از اسپانیا باخت. راجر فدرر هم ناباورانه نتیجه را در دور چهارم به جان میلمن از استرالیا واگذار کرد.

فدرر ست اول را برده و در ست دوم پنج بر سه پیش افتاده بود. او گرمای شدید هوا و سخت شدن تنفس را باعث خستگی و افت قوای جسمانی‌اش دانست.
فدرر در حالی حذف شد که در سه بازی قبلی‌اش یک ست هم نباخته و مقابل نیک کیریوس از استرالیا، نمایش بسیار خوبی ارائه کرده بود.

اوضاع برای نادال و جوکوویچ به خوبی پیش می‌رود. نادال که به خاطر صدرنشینی، در بخش یک جدول قرار گرفت و رقبای راحت‌تری داشت، در سه بازی به شدت تهدید شد.
کارن خاچانوف به نظر می‌رسید فاصله‌ای تا پیروزی ندارد اما تجربه تسلیم‌ناپذیری نادال، حریف سرسخت روسی را از پا درآورد.
نیکولوز بازیلاشویلی از گرجستان هم توانست یک ست از نادال بگیرد. اما نفسگیرترین بازی تورنمنت تاکنون بدون تردید رقابت پنج ساعته نادال با دومینیک تیم بود.

تیم اتریشی مقابل دو رقیب آمریکایی تا آستانه شکست پیش رفت. ابتدا استیو جانسون که دو بر یک از او پیش افتاد.
تیلور فریتز هم طوری درخشید که دومینیک بارها راکتش را به زمین کوبید. مدام به نشانه نارضایتی از خودش فریاد زد و یک بار هم راکت را به طور کامل خرد و مچاله کرد.

اما بازی با کوین آندرسون در دور چهارم برخلاف انتظار، با برتری کامل دومینیک تیم همراه بود و او بدون دردسر روانه یک‌چهارم نهایی شد.

جدال نادال با تیم، در پنج ست و حدود پنج ساعت طول کشید. این بازی جذاب با حضور پر تعداد تماشاگران، ساعت دو بامداد به وقت نیویورک تمام شد!

نبردی فوق‌العاده زیبا که ست اول آن با نتیجه دور از انتظار ۶-۰ به سود تیم رقم خورد. در ادامه نادال توانست در فرم اصلی‌اش قرار بگیرد و تا لحظات پایانی، تشخیص اینکه چه کسی ممکن است برنده این جنگ جذاب باشد غیر ممکن بود.
نمایشی درخشان از فورهندهای قدرتمند نادال و بک‌هندهای مهیب تیم.

نادال پس از پیروزی در مصاحبه زنده زمین با آلکس کورتجا، به تمجید از دومینیک تیم و بازی بسیار خوبش پرداخت.

او حالا برای راهیابی به فینال، چاره‌ای جز غلبه بر برج تاندیل ندارد؛ خوان مارتین دل پوترو از آرژانین. نادال هفده گرنداسلم را برده و فقط سه جام دیگر با فدرر فاصله دارد.

نوواک جوکوویچ هم که با قهرمانی در ویمبلدون توانست نوار ناکامی‌ها را قطع کند؛ سیزده گرنداسلم را نصیب خود کرده.
تنیس‌باز برجسته صربستانی انتظار داشت در یک‌چهارم با فدرر بازی کند اما با حذف رقیب سوئیسی، حالا برای راهیابی به نیمه نهایی بازی ساده‌تری را پیش رو دارد و در برابر برنده گمنام فدرر می‌ایستد.

در مسابقات زنان، سرینا ویلیامز که به عنوان بخت شماره هفده وارد مسابقات شده، حالا در نیمه نهایی است و در این مسیر، خواهرش ونوس را نیز از پیش رو برداشت.
سرینا شش بار این تورنمنت را برده. بار اول سال ۱۹۹۹ بود! استمرار دوران حرفه‌ای خواهران ویلیامز از شگفتی‌های دنیای ورزش است.

در مسابقات مردان فقط جان ایسنر توانست از آمریکا به یک‌چهارم نهایی برسد اما در رقابت‌های زنان غیر از سرینا ویلیامز، اسلون استفنس و مدیسون کیز هم گام به این دور گذاشتند.

XS
SM
MD
LG