لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۴

یک روحانی آمر به معروف: دختران سگ‌گردان من را با خودرو زیر گرفتند


ابوالحسن کیهانی، سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان کبودرآهنگ در استان همدان، عکس از خبرگزاری برنا
ابوالحسن کیهانی، سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان کبودرآهنگ در استان همدان، عکس از خبرگزاری برنا

ابوالحسن کیهانی، سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان کبودرآهنگ در استان همدان می‌گوید بدنبال «امر به معروف» دو دختری که در حال «سگ‌گردانی» بودند، از سوی آنها با خودرو زیر گرفته شده است.

به گزارش روز یکشنبه (۱۹ آبان) خبرگزاری برنا، این روحانی مدعی شده که به‌دنبال جستجوی صاحبان یک خودروی شاسی‌بلند که «در ورودی محوطه منزل» او پارک شده بود، دو زن مشغول سگ‌گردانی را در نزدیکی پارک خانه خود می‌بیند.

این روحانی پس از درخواست تغییر محل پارک خودرو از آن دو، به آنها می‌گوید به خاطر «مردم و کودکانی» که در این پارک رفت و آمد می‌کنند، «بهتر است این حیوانات را داخل پارک نیاورید».

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان کبودرآهنگ وقتی از این دو زن می‌خواهد «برای جلوگیری از آلودگی محل، سگ را به جاهای دیگری که تردد مردم کمتر است انتقال دهند»، به گفته خودش با «فحاشی، آن‌هم فحش‌های رکیک» یکی از این دو زن مواجه می‌شود.

آن‌طور که او روایت کرده، یکی از زنان به او می‌گوید «شما چه کاره‌اید؟» و وقتی کیهانی با پلیس ۱۱۰ تماس می‌گیرد تا به محل مراجعه کنند، به گفته او آنها «سوار ماشین شدند و با سرعت گاز آن را گرفتند و به من زدند.»

خبرگزاری فارس هم با گزارش این خبر از قول کیهانی نوشته «وقتی توسط خودرو زیر گرفته شدم، پرت شدم و سرم گیج رفت. صاحب خودرو در حین فرار که با سرعت هم رانندگی می‌کرد به چند خودرو هم ضربه زد و آسیب رساند.»

این نخستین‌بار نیست شهروندان خشمگین در ایران با آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد می‌کنند.

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی در این زمینه، حتی از درگیر شدن زنان با ماموران زن ناهی از منکر منتشر شده است.

شهریورماه سال جاری، مجید حسینی، پدر فاطمه السادات حسینی، یک زن طلبه همدانی در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری رسمی حوزه (رسا)، گفته بود پس از تذکر وی به چند زن مسافر «بدحجاب»، یکی از آنها «به شدت ناراحت شد و به دنبال ما آمد و شروع به فحاشی کرد.»

به گفته او، پس از تذکر دختر آقای حسینی به زن مسافر، «این خانم به دخترم و همسرم حمله کرد و ضربه‌ای به شکم دخترم زد و با همراهانش چادر او را پاره کرده و مورد ضرب و شتم قرار دادند.»

در سال‌های گذشته حتی گزارش‌هایی از کشته شدن چند تن از آمران به معروف در جریان درگیری‌ها منتشر شده که معروف‌ترین آنها یک بسیجی به نام علی خلیلی بود که سه سال پس از یک درگیری خیابانی جان باخت.

پس از این اتفاق بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال ۹۳ باوجود مخالفت دولت، کلیات طرح ۲۴ ماده‌ای «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» را تصویب کردند.

به‌دنبال تمایل به افزایش نگهداری حیوانات خانگی به ویژه سگ در ایران، امر به معروف و نهی از منکر به حوزه سگ‌گردانی در خیابان‌ها هم کشیده و علاوه بر هشدار پلیس نسبت به این پدیده، گزارش‌هایی از درگیری میان صاحبان سگ‌ها و ماموران پلیس یا آمران به معروف نیز منتشر شده است.

XS
SM
MD
LG