لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۹

جمعیت امام علی: شماری از کودکان فقیر را با دادن چند کیسه آذوقه برای سرکوب معترضان فراخوانده‌اند


تصویری از کودکانی که در روزهای اخیر به عنوان نیروی سرکوب به خیابان‌ها فرستاده شده‌اند
تصویری از کودکانی که در روزهای اخیر به عنوان نیروی سرکوب به خیابان‌ها فرستاده شده‌اند

صدها تن از اعضا و هواداران «جمعیت امام علی» در بیانیه‌ای می‌گویند حکومت جمهوری اسلامی شماری از کودکان فقیر را با دادن «چند کیسه آذوقه»، برای «سرکوب» معترضان در خیابان‌های ایران به کار گرفته است.

در این بیانیه با اشاره به کودکانی که قبلا تحت پوشش حمایتی این جمعیت بودند، آمده است: «از برخی کودکان می‌شنویم که دوستان و همکلاسی‌هایشان را برای سرکوب هموطنان به خیابان فراخوانده‌اند که نه از حق خود، که از ناحق به دفاع برخیزند».

امضاکنندگان این بیانیه از این‌که جمهوری اسلامی ایران «به جای مهر و دوستی، تخم کینه در دل کودکان می‌کارد»، به تندی انتقاد کرده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: حکومت جمهوری اسلامی به جای «آموزش صلح و دوستی، در خشونت‌بارترین صحنه‌هایی که دیدن آن برای کودکان مضر است، کلاهخود بر سرشان گذاشته‌اند و باتون به دستشان داده‌اند».

«جمعیت امام علی» این اقدام جمهوری اسلامی را به این صورت تعبیر کرده که با این کار «نیشتر بر زخم‌های کودکان زده‌اند تا عقده و زخم‌های سربسته از نداشتن‌ها، نبودن‌ها و ندیدن‌ها، این‌گونه سر باز کند».

این بیانیه پس از انتشار تصاویری از حضور کودکان زیر ۱۸ سال با کلاهخود و باتوم در برخی خیابان‌های تهران برای سرکوب معترضان به مرگ مهسا امینی در بازداشت پلیس امنیت منتشر می‌شود.

در برخی تصاویر، شماری از این کودکان، دمپایی به پا دارند که کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را نشانه «فقر» خانواده‌های آن‌ها توصیف کرده‌اند.

این برای نخستین‌بار نیست که جمهوری اسلامی از کودکان برای پیشبرد اهداف خود سوءاستفاده می‌کند.

علاوه بر اعتراضات مختلف، در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق نیز شمار زیادی از کودکان به عنوان سرباز به جبهه‌ها فرستاده شدند و جان خود را درگیری‌ها از دست دادند.

با استفاده از بیانیه «جمعیت امام علی»، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا/ب.ب/ک.ر
XS
SM
MD
LG