لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۱

نمایندگان فوتبال ایران در زمین بی‌طرف به برتری رسیدند


شیخ دیاباته دو بار و وریا غفوری از روی ضربه ایستگاهی سه بار دروازه الکویت را فرو ریختند 
شیخ دیاباته دو بار و وریا غفوری از روی ضربه ایستگاهی سه بار دروازه الکویت را فرو ریختند 

تیم‌های فوتبال استقلال و شهر خودرو با غلبه بر حریفان خود راهی مرحله بعدی از دور مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا شدند.

استقلال با نتیجه ۳-۰ بر الکویت از کویت غلبه کرد و شهر خودرو نیز ۲-۱ مقابل الرفاع بحرین پیروز شد.

این دو تیم باید در تهران و مشهد به مصاف رقبای خود می‌رفتند اما کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل مسائل امنیتی، حکم به برگزاری بازی‌ها در زمین بی طرف داد.

ایران در ابتدا اعلام کرد از مسابقات کناره‌گیری می‌کند و تحت هیچ شرایطی خارج از خانه بازی نخواهد کرد.

اما پس از مشخص شدن محرومیت دو ساله و جریمه هنگفت مالی که برای چهار باشگاه ایرانی بیش از ۱۰ میلیون دلار می‌شد حاضر شدند خارج از خانه بازی کنند.

تعلل تیم‌های ایرانی در معرفی زمین بی‌طرف باعث شد کنفدراسیون رای به برگزاری بازی‌ها در امارات بدهد.

حالا هر دو تیم برای راهیابی به مرحله گروهی باید در قطر به میدان بروند. رقابتی که از ابتدا میزبانی‌اش به عهده نمایندگان قطر بود.

استقلال در برابر الریان بازی خواهد کرد و الکویت مقابل السیلیه که کریم انصاری‌فرد مهاجم تیم ملی ایران را در اختیار دارد.

شهرخودرو که سرمربی‌ موفقش یحیی گل‌محمدی حالا روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند، با هدایت مجتبی سرآسیایی در ورزشگاه شارجه به مصاف الرفاع بحرین رفت.

این تیم که در اکثر لحظات بازی صاحب توپ و میدان بود، از موقعیت‌های متعددش فقط دو بار توانست استفاده کند و در نهایت به پیروزی دو بر یک دست یافت.

مهدی رحمتی، علی نعمتی، حسین مرادمند، علی فرامرزی، حسن جعفری، اکبر صادقی، سعید صادقی، میلاد سرلک، امین قاسمی‌نژاد، محمدرضا خلعتبری (روح‌الله سیف‌اللهی) و حسین مهربان بازیکنان شهر خودرو بودند.

محمدرضا خلعتبری در دقیقه ۱۹ گل اول نماینده ایران را به ثمر رساند اما در دقیقه ۳۵ صالح طاهر مهاجم لیبیایی الرفاع، گل مساوی را به ثمر رساند.

در دقیقه ۸۳ امین قاسمی‌نژاد روی ارسال بلند فرامرزی و با ضربه سر توانست تیمش را به برتری رسانده و روانه دور بعد کند.

استقلال تهران در دبی با ترکیب حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور (هروویه میلیچ) مسعود ریگی، علی کریمی، آرش رضاوند (فرشید باقری) مهدی قائدی و شیخ دیاباته (ارسلان مطهری) به مصاف الکویت رفت.

شیخ دیاباته دو بار و وریا غفوری از روی ضربه ایستگاهی که با خطا روی دیاباته به دست آمده بود، سه بار دروازه حریف را فرو ریختند.

پیروزی در گام بعدی مقابل رقبای قطری، پل راهیابی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیاست، جایی که پرسپولیس و سپاهان نیز حضور دارند.

XS
SM
MD
LG