لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۷

حمله به نیروهای طالبان در جلال‌آباد حداقل سه کشته و ۲۰ زخمی بر جای گذاشت


محل وقوع یکی از انفجارها
محل وقوع یکی از انفجارها

وقوع چند انفجار در روز شنبه در مسیر خودروهای وابسته به گروه طالبان در شهر جلال‌آباد در شرق افغانستان، حداقل سه کشته و ۲۰ زخمی بر جای گذاشت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است که هنوز کسی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته، ولی از گروه داعش به عنوان «دشمنان» طالبان نام برده است که در شرق افغانستان پایگاه دارند.

شبکه تلویزیونی طلوع نیوز افغانستان نیز ساعتی پیش گزارش داد که خودروهای طالبان با مین‌های کنار جاده‌ای برخورد کرده‌اند.

در رویدادی دیگر، انفجار یک بمب مغناطیسی در کابل باعث زخمی شدن دو نفر شد.

در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از خودروهای آسیب دیده منتشر شده و آمده است که چهار انفجار در شهر جلال‌آباد رخ داده است.

گروه داعش خراسان پیش از این در انفجارهایی که خارج از فرودگاه کابل رخ داد، نقش داشت. این انفجارها که منجر به کشته شدن بیش از ۱۷۰ نفر شد که اغلب آنها غیرنظامی بودند در پی تصرف شهر کابل به دست طالبان رخ داد.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز شنبه، ۱۳ شهریور، گفته بود احتمال وقوع جنگ داخلی گسترده‌ در افغانستان وجود دارد و این موضوع به نوبه خود منجر به شرایطی خواهد شد که در واقع می‌تواند باعث شود که القاعده یا شاخه‌ای از داعش یا سایر تروریست‌ها خود را دوباره سازماندهی کنند.

اعضای گروه طالبان که خود به طور گسترده در برنامه‌ریزی و اجرای بمب‌گذاری و حمله انتحاری دست داشتند درست یک ماه پس از به قدرت رسیدن در افغانستان قربانی این انفجارها شده‌اند.

گروه طالبان روز یک‌شنبه، ۱۵ اوت، در پی فرار رئیس جمهور افغانستان از کشور، بدون شلیک حتی یک گلوله پایتخت این کشور را تصرف کرد.

XS
SM
MD
LG