لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۰۳

احمدی‌نژاد: هشدار می‌دهیم سیل در راه است‎


محمود احمدی‌نژاد ضمن انتقاد دوباره از نهادهای زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی، پیشنهادهای مطرح شده در نامه‌هایش به آیت الله خامنه‌ای را «فرصت‌های آخر» برای نظام جمهوری اسلامی دانست.

رئیس جمهور سابق ایران در مصاحبه با نشریه «بهار جاودانه» تاکید کرد که رهبر و دیگر مقامات جمهوری اسلامی باید درباره «کارهایشان به مردم توضیح دهند» و آنان را «قانع کنند».

آقای احمدی‌نژاد در پاسخ به سئوالی درباره اجرایی بودن پیشنهادهای مطرح شده در نامه‌اش به رهبر جمهوری اسلامی گفت: «همه‌اش عملیاتی است. تقریبا راهی جز این‌ها نیست. پیش خودتان بماند. اینها فرصت‌های آخر است».

وی همچنین مخالفان اصول‌گرای خود را متهم کرد که قصد دارند «اصلِ مخاطب قرار دادن» رهبر جمهوری اسلامی و پیشنهاد دادن به او را «سرکوب» کنند.

به گزارش وبسایت دولت بهار، آقای احمدی‌نژاد همچنین دریک سخنرانی گفت: «هشدار می‌دهیم سیل در راه است، می‌گویند پدرش را درآورید! دهان ما را ببندید سیل نمی‌آید؟»

محمود احمدی‌نژاد در دو نامه به رهبر جمهوری اسلامی که در روزهای ۳۰ بهمن و ۲۲ اسفند سال گذشته نوشته شده، ضمن انتقاد شدید از وضعیت کشور، خواستار اصلاح ساختار برخی از نهادها از جمله شورای نگهبان و قوه قضائیه، تعیین تکلیف نهادهای موازی، تأسیس دادگاه قانون اساسی و خروج نیروهای مسلح از امور سیاسی و فعالیت‌های اقتصادی شده است.

درهمین حال وی درمصاحبه خود اعلام کرد که پیشنهادهای مطرح شده در ضمیمه نامه‌هایش به آیت الله خامنه‌ای «خیلی طولانی» است.

وی اضافه کرد:« حال یا خودشان منتشر می‌کنند و یا اگر لازم شود که مردم در جریان قرار بگیرند، منتشر شود».

«به آیت الله خامنه‌ای گفتم مسئولیت دروغ‌ها درباره قوه قضائیه به عهده شماست»

آقای احمدی‌نژاد دراین مصاحبه همچنین عنوان کرد: «من به رهبری گفتم تا به حال در عمرم احساس نیاز به دروغ پیدا نکرده‌ام...اما یک‌جا هست که ناچارم طوری حرف بزنم که شاید برخی از آن برداشت دروغ کنند. من هر جا می‌روم درباره قوه قضائیه که می‌پرسند، مجبورم این‌طوری صحبت کنم. چون من می‌دانم چه خبر است. ایشان با خنده گفتند اشکالی ندارد. من هم با خنده گفتم پس مسئولیتش به عهده شماست که رئیس حکومتید!»

آقای احمدی‌نژاد در ماه‌های گذشته بارها خواستار برکناری رئیس قوه قضائیه و اصلاحات «ساختاری» در این نهاد شده و تاکید کرده که این نهاد «از مسیر عدالت خارج شده است».

رئیس جمهور سابق ایران در این مصاحبه در پاسخ به گفته‌های برخی مقامات جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه حق حاکمیت را «خدا داده» است، گفت که «عموم ستمگران تاریخ به نوعی از این کارت استفاده کرده‌اند».

آقای احمدی‌نژاد اضافه کرد:«یعنی می‌خواستند دهان‌ها را ببندند، به مردم می‌گفتند ما که نماینده شما نیستیم. شما ابزاری بودید تا ما شناخته شویم و به اینجا برسیم و بر کرسی بنشینیم. و الا ما از آن جا هستیم و چون از آن جا هستیم، برتریم».

رئیس جمهور سابق ایران گفت که پیامبران و امامان شیعه «هیچ گاه از این ادبیات استفاده نکردند» و امام اول شیعیان حتی در جنگ دلیل کارش را برای مردم توضیح داد.

آیت الله خامنه ای و نزدیکانش به نظریه «کشف ولی فقیه» معتقدند که براساس آن مجلس خبرگان رهبری رهبر جمهوری اسلامی را «کشف» می‌کنند نه انتخاب.

محمد تقی مصباح یزدی و برخی از دیگر حامیان آیت الله خامنه ای همچنین بارها تاکید کرده‌اند که در حکومت اسلامی «رای مردم هیچ اعتبار شرعی و قانونی ندارد».

رهبر جمهوری اسلامی و نهادهای زیر نظرش تا زمان موضوع برکناری حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، همواره از محمود احمدی‌نژاد و دولتش حمایت می‌کردند اما پس از موضوع برکناری وزیر اطلاعات و ماجرای مشهور به «خانه نشینی ۱۱ روزه» آقای احمدی‌نژاد، برخی از نزدیکان آیت‌الله خامنه‌ای به او حمله کردند.

درگیری آقای احمدی‌نژاد با نهادهای زیر نظر رهبر جمهورس اسلامی از سال گذشته و با برگزاری دادگاه حمید بقایی و احضار اسفندیار رحیم مشایی به دادگاه شدت گرفت.

حمید بقایی که به اتهام «اختلاس» و «تضییع اموال دولتی» به ۱۵ سال حبس قطعی محکوم شده است، روز ۲۲ اسفندماه ۹۶ برای گذراندن دوره محکومیتش بازداشت و به زندان منتقل شد.

اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد در زمان ریاست‌جمهوری، نیز دو روز پس از آن که حکم حمید بقایی را در برابر سفارت بریتانیا در تهران آتش زد، بازداشت شد.

XS
SM
MD
LG