لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۱

احضار علی دایی به خاطر جمع‌آوری کمک‌های مردمی


علی دایی آقای گل فوتبال جهان به دلیل جمع آوری کمک‌های مردمی برای آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه، به دادگاه احضار شده است.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در اینستاگرام خود، تصویر احضاریه دادگاه را منتشر کرد و نوشت: عاقبت یازده ماه تلاش شبانه‌روزی برای ساخت و ساز خانه‌های زلزله‌زدگان کرمانشاه. مسئولینی که در این مدت جای اینکه حامی من در ارائه خدمات بهتر به نیازمندان باشند فقط موجب دلسردی و اختلال شدند.»

صادق زیباکلام هم به دلیل جمع آوری کمک‌های مردمی در زلزله کرمانشاه، روز چهارشنبه به دادسرای ناحیه ۳۶ تهران احضار شده بود.

زیباکلام در کانال تلگرام خود نوشت: «قوه محترم قضائیه مانند یک‌ مجرم، پرونده را به اداره آگاهی ارسال می‌نمایند. نمی‌دانم اگر من مجیزگوی اصولگرایان می‌بودم و خودی محسوب می‌شدم باز هم قوه قضائیه این‌گونه برخورد می‌نمود؟»

چهره‌های سرشناس ورزشی، فرهنگی و هنری متعددی پس از وقوع زلزله اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی کردند.

قوه قضاییه یا منابع رسمی اعلام نکرده‌اند که آیا همه آنان احضار شده‌اند؟ دایی و زیباکلام نیز خودشان تصویر احضاریه‌ها را منتشر کردند.

مهاجم سابق بایرن مونیخ نوشته است: «دادسرای اصفهان و دادسرای مشهد حسابم را بستند. سپس مقامات رسمی و غیر رسمی با کمترین تحقیق، شایعه پراکنی کردند و بیشتر توان فکری و مالی من، صرف پاسخگویی شد.»

بیش از چهل و سه هزار کامنت در حمایت از دایی، ذیل پست او در اینستاگرام درج شده. یکی از آنها پرستو صالحی بازیگر سینماست که در واکنش به احضار دایی نوشته: «غلط کردند.»

دایی که دیروز در نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آسیا انتخاب شد، شرح مفصلی از کمک‌های جمع آوری شده را منتشر کرد.

او می‌نویسد: معلوم نیست اصلاً شاکی چه کسی است. با پیشرفته‌ترین تکنولوژی و بهترین نوع مصالح، خانه‌سازی را شروع کردم و ادامه می‌دهم چون اعتقاد دارم باید کار را اصولی انجام داد.

مهدی ملکی دبیر گروه ورزش روزنامه ایران در توییتر نوشت: «اینجا متهم سکه ثامن و همسرش از کشور فرار می‌کنند. اختلاسگران تکثیر می‌شوند اما دایی به دلیل کمک به مردم احضار می‌شود»

علیرضا دهقانی گزارشگر فوتبال صداوسیما هم نوشت: «رانت‌خواران و آقازاده‌ها، فعالیت‌های خداپسندانه دایی را خاری در چشم خود می‌بینند.»

سرمربی سابق پرسپولیس که حالا هدایت سایپا را به عهده دارد، می‌گوید: «کمک‌های نقدی همراه با سودش مبلغ ۱۱ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان در بانک تجارت شعبه فرمانیه بوده که محل هزینه هر ریالش، در دو جلد زونکن با تمام مدارک ارائه شد.»

دایی گفت مایل به طرح این موضوع نبودم اما بارها از حساب شخصی خودم برای تسریع کار ساخت و ساز هزینه کردم و امروز می‌بینیم که سرانجامش برگه احضاریه است. اما مردم بالاترین محکمه و بهترین قاضی‌اند.

علی دایی تصویری از نامه‌اش به رییس مرکز عملیات پلیس آگاهی را نیز منتشر کرده. در بخشی از نامه آمده: «اینگونه برخوردها سبب خواهد شد در آینده و شرایط مشابه، کسی برای کمک به مردم برنخیزد و تبعات ورود به عرصه امدادرسانی را برنتابد.»

XS
SM
MD
LG