لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۷

اصرار مطهری بر درست بودن پاسخ توهین‌آمیز به دانشجوی معترض‎


علی مطهری
علی مطهری

با وجود بالاگرفتن انتقاد از علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، به دلیل توهین به یک دانشجوی معترض با استفاده از عبارت «قرص ضدبارداری»، او از اظهارات خود دفاع کرد.

این نماینده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر، دانشجوی معترض را «گستاخ» نامید و پاسخ خود به وی را «درخور» و برای ادب کردن این دانشجو لازم توصیف کرد.

روز دوشنبه، ۱۳ آبان، ویدئویی در فضای مجازی از بخشی از سخنرانی آقای مطهری در یک سخنرانی در دانشگاه «شهید بهشتی» منتشر شد.

او در این سخنرانی در پاسخ به دانشجویی که به او می‌گفت «قرص فراموشی همراهتون بگذارید»، از تریبون رسمی برنامه پاسخ می‌دهد: «من قرصام همیشه همراهمه، انواع قرصا رو هم برای شما دارم. قرص ضدبارداری هم خواستی، برای شما دارم.»

در پی انتشار این ویدئو، انتقاد از مطهری در فضای مجازی بالا گرفت که چنین عباراتی را در تحقیر زنان و در پاسخ به یک دانشجوی دختر به کار برده است.

اما خبرگزاری رسمی مجلس شورای اسلامی، خانه ملت، روز سه‌شنبه، ۱۴ آبان، به نقل از مطهری توضیح داد که «مزاح مورد نظر با یک دانشجوی پسر بوده است، نه دانشجوی دختر.»

این نماینده اصولگرای مجلس در حساب رسمی خود در اینستاگرام نیز ویدئوی یادشده را «شیطنت‌آمیز» خواند و به طور غیرمستقیم، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی را در این زمینه مقصر معرفی کرد.

وی نوشت: «از بسیج دانشجویی که دعوت‌کننده و برگزارکننده این برنامه بوده، انتظار چنین رفتاری نمی‌رفت.»

خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از مصطفی ترک همدانی، وکیل این نماینده مجلس، نوشته که موکلش علیه خبرگزاری فارس به دلیل «انتشار کلیپی تقطیع‌شده» از مطهری تحت عناوین اتهامی «نشر اکاذیب و توهین» اقامه دعوا کرده است.

این وکیل دادگستری اضافه کرد که مطهری «در پاسخ به کنایه و تمسخر آن فرد (دانشجو)، چنین جوابی داده و یکباره نبوده و مقدمه‌ای داشته است.»

آقای ترک‌ همدانی مدعی شد که انتشار این ویدئو، با هدف «تخریب شخصیت» موکل وی از نظر «اخلاقی» با وجود مطرح بودن وی به عنوان یک شخصیت «محبوب» و «موجه» میان مردم بوده است.

علی مطهری، فرزند مرتضی مطهری که از وی به عنوان «معلم شهید» یاد می‌شود، از جمله نمایندگانی است که پیش از این بارها از رواج «بی‌اخلاقی» در جامعه انتقاد کرده است.

وی پیشتر در مطلبی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشته بود: «هم در فوتبال و هم در اخلاق باختیم.»

آقای مطهری در پست اینستاگرامی اخیر خود با اشاره به جنسیت دانشجوی پسر، تلاش کرده از فشارها بکاهد، اما از دانشجوی یادشده و مخاطبان، به دلیل ادبیات خود عذرخواهی نکرده است.

این نماینده اصولگرای مجلس که به دولت روحانی نیز نزدیک است، پیش از این هم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، به مهدی کوچک‌زاده، نماینده مجلس نهم گفته بود «‎خفه شو، بتمرگ، پفیوز.»

ادبیات علی مطهری نه تنها در فضای مجازی با انتقادهای تندی همراه شده، بلکه رسانه‌های محافظه‌کار نیز با اشاره به تنش‌های قبلی با مطهری، از این فرصت برای انتقاد از وی استفاده کرده‌اند.

در واکنش به تلاش شماری از کاربران فضای مجازی برای رفع و رجوع ماجرا با «شوخی» جلوه دادن آن، کاربری به نام سعید توئیت کرد: «حالا اگه به جای علی مطهری یه امام جمعه می‌گفت قرص ضدبارداری هم بخواهی دارم، همین علی مطهری جلو شورای عالی امنیت ملی خودشو آتیش می‌زد ...محمود صادقی هم سه ماه پیراهن مشکی می‌پوشید!»

XS
SM
MD
LG