لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۶

لیگ قهرمانان آسیا: شکست پرسپولیس در امارات


از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس با نتیجه سه بر دو مغلوب الجزیره امارات شد.

پرسپولیس در نیمه اول با گل زیبای علیپور، برنده به رختکن رفت اما هرچه از زمان بازی گذشت، اشتباهات و خستگی سرخ‌پوشان پر رنگ‌تر می‌شد.

علی مبخوت و رومارینیو با دو گل، نتیجه بازی را به سود تیم‌شان تغییر دادند. این نتیجه تا شش دقیقه پایانی بازی بر قرار بود.

الجزیره با سرمربیگری "هنک تن کاته" دستیار فرانک ریکارد در بارسلونا، در خط حمله تاکتیک‌های متنوعی را به نمایش می‌گذاشت و اغلب هجوم‌هایش خطرساز بود.

این تیم اما در دفاع مانند پرسپولیس، سازماندهی مناسبی نداشت و تحت فشار، پر اشتباه ظاهر می‌شد.

یک پنالتی پر ماجرا در دقیقه ۸۴ بازی را به تساوی کشاند. دفع توپ در محوطه جریمه الجزیره، به دست مدافع این تیم خورد که روی زمین افتاده بود. داور نقطه پنالتی را نشان داد.

ضربه بد گادوین منشا توسط علی خسیف مهار شد اما داوری که روی خط عرضی ایستاده بود، با پرچم خود اعلام کرد که خسیف جلوتر از خط آمده و پنالتی باید تکرار شود.

این بار مهاجم نیجریه‌ای توانست توپ را به تور دروازه الجزیره برساند و نتیجه بازی را دو بر دو کند.

وقت قانونی به پایان رسید اما در ثانیه‌های پایانی وقت اضافه، یک ضربه ایستگاهی نصیب میزبان شد.

یارگیری نامناسب در محوطه جریمه، همچنین رها کردن مبارک خلیفه که یار مستقیمش گادوین منشا بود، باعث ثبت گل پیروزی الجزیره شد.

گل سوم با ضربه سر درون دروازه بیرانوند غلتید که روزی پر اشتباه را سپری کرد. مانند اغلب روزهایی که سیدجلال حسینی در ترکیب پرسپولیس نبود.

علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا (شایان مصلح) فرشاد احمدزاده، احمد نوراللهی، وحید امیری، علی علیپور (گادوین منشا) و سیامک نعمتی (بشار رسن) بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

در ادامه بازی‌های این مرحله، سه‌شنبه تیم ذوب آهن اصفهان در جدالی کاملاً ایرانی، میزبان استقلال تهران است.

XS
SM
MD
LG