لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۱

حاميان اوکراين نيروی زرهی اين کشور را در آستانه ضد حمله تقويت می‌کنند


تانک آبرامز آمریکایی (عکس از آرشیو)
تانک آبرامز آمریکایی (عکس از آرشیو)

در پايان جلسه وزرای دفاع کشورهای حامی اوکراين که روز جمعه اول ارديبهشت در پايگاه نظامی رامشتاين آلمان برگزار شد آمريکا اعلام کرد که به زودی آموزش پرسنل اوکراينی برای استفاده از تانک‌های سنگين «آبرامز» را آغاز حواهد کرد و آلمان نيز گفت يک مرکز تعمير تانک های ارسالی از سوی آن کشور در لهستان داير می‌کند.

اين نشست ارسال کمک‌های نظامی قابل توجه به اوکراين را اعلام نکرد و تاکيد کرد که در حال حاضر اولويت تقويت پدافند ضد هوايی اوکراين است.

کشورهای شرکت کننده در اين نشست ضمن تاکيد بر حمايت خدشه ناپذير از اوکراين و حمايت از درخواست آن کشور برای پيوستن به ناتو خاطرنشان کردند که در حال حاضر اولويت اصلی کمک به اين کشور برای مقابله با تهاجم نظامی روسيه است.

نشست وزیران دفاع کشورهای حامی اوکراین در حالی برگزار شد که کی‌یف در آستانه شروع ضد حمله که پيش بينی می‌شود در هفته ها و يا ماه‌های آينده آغاز خواهد شد این کشورها را برای ارائه تسلیحات دوربرد، از جمله جنگنده‌ تحت فشار قرار داده است.

ژنرال مايک ميلی، رييس ستاد نيروهای مسلح آمريکا پس از پايان اين جلسه گفت:«آبرامز بهترين تانک دنياست و ورود آن به صحنه نبرد تاثير فراوانی خواهد داشت.»

لويد آستين، وزير دفاع آمريکا به خبرنگاران گفت تانک‌های سنگين «آبرامز» در هفته‌های آينده به آلمان می‌رسند. يک مقام آمريکايی که نخواست نامش در گزارش قيد شود گفت صدها پرسنل اوکراينی برای کار با اين تانک‌ها آموزش خواهند ديد و دوره آموزشی حدود ده هفته است.

آمريکا پس از ماه ها اصرار دولت اوکراين بالاخره در ماه ژانويه با ارسال ۳۱ فروند تانک سنگين «آبرامز» موافقت کرد.

ژنرال مايک ميلی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اصرار کی يف بر دريافت جنگنده گفت:«در حال حاضر آنچه که اوکراين بيش از هر سلاح ديگری به آن نياز دارد سامانه‌های زمينی پدافند ضد هوايی است.»

بوريس پيستوريوس، وزير دفاع آلمان نيز اعلام کرد که در مورد احداث يک مرکز برای تعمير تانک‌های آلمانی «لئوپارد» در خاک لهستان توافق شده است.

او به خبرنگاران گفت که همه کشورهای حاضر در جلسه در مورد پرداخت هزينه سالانه اين تاسيسات که بين ۱۵۰ تا ۲۰۰ ميليون دلار است توافق کرده اند. اين تاسيسات قرار است از اواخر ماه مه عملياتی شود.

آقای پيستوريوس افزود که تا اواخر سال جاری ميلادی حدود ۸۰ فروند از اين تانک‌ها به اوکراين تحويل داده خواهد شد و آموزش پرسنل اوکراينی برای استفاده از اين جنگ افزار به زودی شروع می‌شود.

XS
SM
MD
LG