لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۱

آمازون و محصولات جدیدش: از انگشتر هوشمند تا پخت‌وپز هوشمند


انگشتر هم هوشمند می‌شود؟
انگشتر هم هوشمند می‌شود؟

شرکت آمازون محصولات جدیدی را معرفی کرده، که با هوش مصنوعی این شرکت در دستیار صوتی الکسا همخوانی دارند.

دوربین هوشمند

یکی از محصولات جدید معرفی‌شده توسط آمازون دوربین داخلی هوشمند این شرکت است. این دوربین ۶۰ دلاری که با برق شهری یا باتری کار می‌کند قابلیت مدیریت توسط دستیار صوتی الکسا را دارد.

این دوربین را می‌توان برای مونیتورینگ داخل و خارج از خانه استفاده کرد. دوربین هوشمند آمازون به تلفن همراه شخص دارنده آن متصل می‌شود و توانایی پخش پیام‌های صوتی را هم دارد.

به عنوان مثال اگر داخل خانه نیستیم و می‌خواهیم کودکان خود را زیر نظر داشته باشیم، با موبایل به این دوربین وصل می‌شویم، حواسمان به بچه‌ها هست و اگر لازم باشد چیزی بگوییم، از طریق خود دوربین پیام صوتی برای کودکان می‌فرستیم.

عینک هوشمند

این عینک ۱۷۹ دلار قیمت دارد اما منتظر چیزی شبیه عینک‌های گوگل نباشید چرا که این عینک بیشتر شبیه یک دستیار صوتی است.

در این عینک از میکروفن و پخش‌کننده صدا استفاده شده تا کاربر بتواند با دستیار صوتی الکسا در نزدیک‌ترین حالت ممکن در تماس باشد سوال کند و جواب بگیرد.

انگشتر هوشمند

شاید اول بپرسید انگشتر هم هوشمند می‌شود؟ این سوال برخی تحلیلگران جهان فناوری هم هست و آنها جواب می‌دهند این انگشتر به اندازه اسمش هوشمند نیست.

در این انگشتر تیتانیومی از یک موتور لرزشگر استفاده شده و داخل آن هم میکروفون و پخش کننده صدا قرار داده شده است تا بتوان با دستیار صوتی الکسا در ارتباط بود یا با لرزش در آن متوجه پیام‌هایی شد که به گوشی تلفن همراه کاربر فرستاده شده است.

این انگشتر به اصطلاح هوشمند، حدود ۱۳۰ دلار قیمت دارد.

هدفون بی‌سیم

این روزها هدفون‌های بی سیم در حال همه‌گیر شدن هستند به خصوص به دلیل اینکه هرروز شرکت‌های بیشتری جک ۳۵ میلی‌متری را در گوشی‌های تلفن همراه حذف می‌کنند.

هم اکنون هدفون بی‌سیم اپل در آمریکا پر فروش‌ترین است و حالا آمازون می‌خواهد این جریان را تغییر دهد. این هدفون که عمر باتری آن پنج ساعت است حدود ۱۳۰ دلار قیمت دارد وبا دستیار صوتی الکسا کار می‌کند.

مجموعه‌ای از فراورده‌های تازه آمازون

پخت‌وپز هوشمند

مایکروویو هوشمند با دستیار صوتی الکسا، یکی دیگر از ایده‌های شرکت آمازون است که به محصول نهایی ختم شده است. در این دستگاه خود مایکروویو به صاحب خود پیشنهاد بهترین زمان پخت را می‌دهد و صاحب دستگاه هم با سوال از الکسا می‌تواند به بهترین مسیر پختن غذا برسد و الکسا هم مشاوره‌های لازم را بدهد و دستگاه را بر اساس مشاوره‌های خود تنظیم و آماده خدمت کند. این دستگاه هم حدود ۲۵۰ دلار قیمت دارد.

نمایشگر هوشمند

اکو شو هشت جدیدترین نمایشگر هوشمند شرکت آمازون است این نمایشگر می‌تواند آنگونه که آمازون ادعا می‌کند تصاویر را به داده‌های صوتی تبدیل کند به این روش که الکسا می‌تواند بر اساس تصاویر پخش شده مشاوره‌های صوتی را به کاربر خود ارائه کند.

به عنوان مثال وقتی دستور پخت غذا به صورت تصویری پخش می‌شود این دستیار آن را به پیام‌های صوتی تبدیل می‌کند.

در کنار این دستگاه، آمازون محصول دیگری را به عنوان اسپیکر صوتی اکو استدیو معرفی کرده است که جزو اسپیکرهای هوشمند محسوب می‌شود. آمازون ادعا می‌کند این دستگاه صدای خود را با محیط اطراف هماهنگ می‌کند. این فناوری قیمتی در حدود ۲۰۰ دلار دارد.

این شرکت برای جذاب‌تر شدن تجربه کاربری از صداهای جدیدی برای دستیار صوتی الکسا استفاده کرده است. برای این کار این شرکت از صدای برخی از افراد مشهور و هنرمندان استفاده می‌کند تا دستگاه از حالت یک ربات خارج شود.

از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌تواند به روتور وای فای هوشمند و چراغ هوشمند اشاره کرد.

درآمد بیشتر برای شرکت‌های بزرگ؟

آماوزن امیدوار است محصولات جدیدی را در زمینه کالاهای پوشیدنی یا لوازم خانگی بر اساس هوش مصنوعی خود که در دستیار صوتی الکسا توسعه داده است تولید کند.

با این وجود برخی منتقدان اعتقاد دارند این دستگاه‌های حریم خصوصی را به شدت کاهش می‌دهند و اطلاعات حیاتی تعداد زیادی از کاربران را به‌صورت طبقه‌بندی‌شده در اختیار شرکت‌های بزرگی مانند آمازون قرار می‌دهند.

این اطلاعات در نهایت می‌تواند به منبع درآمد دیگری برای این شرکت‌ها تبدیل شود.

XS
SM
MD
LG