لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۲

وکیل امیرحسین مرادی: وضع سلامتی موکلم بسیار خطرناک است


 امیرحسین مرادی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸
امیرحسین مرادی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸

بابک پاک‌نیا ، وکیل امیرحسین مرادی، از بازداشت‌شدگان آبان ۹۸، روز شنبه در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه گفته است، وضعیت سلامتی موکلش به دلیل بیماری لاعلاج پوستی و تاثیر داروها بر معده و کبدش ، «بسیار خطرناک» است.

امیرحسین مرادی به همراه سعید تمجیدی و محمد رجبی سه تن از معترضان به افزایش بهای بنزین در آبان ۹۸ بودند که اسفند ۹۸ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی به اعدام، ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم شدند.

اما آذرماه سال گذشته اعاده دادرسی این سه نفر در دیوان عالی کشور پذیرفته شد و قرار است پرونده آنها مجددا در شعبه دیگری (هم‌عرض) رسیدگی شود.

بابک پاک‌نیا در نامه به غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه تاکید کرده است، امیرحسین مرادی از دو سال پیش به بیماری لاعلاج پوستی مبتلا شده است.

وکیل امیرحسین مرادی می‌گوید بارها به مقامات زندان و قاضی پرونده گفته است نحوه نگهداری موکلش در زندان در شرایط «بهداشتی نامطلوب» باعث تشدید بیماری او خواهد شد.

بابک پاک‌نیا تصریح کرده است که امیرحسین مرادی هنگامی که در بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران قرار داشت به بیماری کرونا مبتلا نیز می‌شود.

در نامه آقای پاک‌نیا آمده است: «به گفته پزشک معتمد قوه قضائیه وضعیت بیماری پوستی ایشان در وخیم‌ترین حالت ممکن قرار دارد و از سویی به دلیل تشدید استفاده از داروهای قوی پوستی، وضعیت معده و کبد وی نیز در حالت بسیار خطرناکی است.»

وکیل امیرحسین مهدوی در بخش دیگری از این نامه به رئیس قوه قضائیه از بلاتکلیف ماندن پرونده موکلان خود در پی تعویق چندباره جلسات دادگاه انتقاد کرده است

بابک پاک‌نیا نوشته است: «اینجانب و سایر همکاران مکررا به دادگاه انقلاب مراجعه و درخواست کردیم که قرار تأمینی صادره به تجویز ماده ۴۸۷ قانون آئین دادرسی کیفری تبدیل به قرار مناسبی شود؛ مع الوصف با وجود بیماری لاعلاج احدی از موکلین به نام امیر حسین مرادی، حتی در خصوص ثبت لایحه نیز هیچ یک از قضات دادگاه انقلاب حاضر به درج دستور ثبت نیستند.»

وکیل امیرحسین مهدوی ادامه است :»کنون کار به جایی رسیده که با در دست داشتن عکس های دلخراش بدن موکل به دادرسان دادگاه انقلاب مراجعه می‌کنیم اما موافقت با تبدیل قرار که جای خود، حتی دستور ثبت لایحه نیز صادر نمی‌شود. حتی دستور تعیین وقت رسیدگی نیز صادر نمی‌کنند.»

وکیل امیرحسین مرادی همچنین دو روز پیش در یک توییت با انتشار عکسی از پای او که به دلیل بیماری پوستی شرایط وخیمی دارد از بی‌توجهی رئیس قوه قضاییه به وضعیت آقای مرادی انتقاد کرد.

امیرحسین مرادی پیشتر به جرم شرکت در اعتراضات آبان ۹۸ از ترکیه به ایران بازگردانده و پس از شکنجه و اعترافات اجباری به اعدام محکوم شده بود.

ناصر مرادی، پدر آقای مرادی سال گذشته، به علت «فشارهای زیاد روانی» و «بلاتکلیفی» و «نگرانی از اجرای حکم اعدام» فرزندش خودکشی کرد.

پیش از این حسین هاشمی، از دیگر بازداشت‌شدگان آبان ۹۸، اوایل خرداد امسال در نامه‌ای ضمن تشریح وضعیت بد بهداشتی و اقامتی زندان تهران بزرگ (فشافویه) درباره امیرحسین مرادی نوشته بود که او در زندان «دچار بیماری پوست پروانه‌ای شده» و «هیچ کس به او رسیدگی نمی‌کند».

XS
SM
MD
LG