لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۹

ترکیه امیر تتلو را به ایران بازگرداند؛ قوه قضائیه از بازداشت او خبر داد


دادگستری آذربایجان غربی اعلام کرد امیرحسین مقصودلو، خواننده‌ای که به نام «امیر تتلو» شهرت دارد، صبح روز چهارشنبه، ۱۵ آذر، توسط مقام‌های ترکیه به ایران بازگردانده و بلافاصله در خاک ایران بازداشت شده است.

در اطلاعیه دادگستری این استان آمده که او در مرز بازرگان در اختیار مقام‌های ایرانی قرار گرفته و بعد از «تفهیم اتهام» برای تکمیل تحقیقات به ضابطان قضایی تحویل داده شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، «شکایت‌های متعددی» علیه او ثبت شده که تعدادی از آنها «نوجوانان زیر ۱۸ سال و خانواده‌هایشان» هستند.

عکسی که رسانه‌های حکومتی از تتلو «در ایران» منتشر کرده‌اند
عکسی که رسانه‌های حکومتی از تتلو «در ایران» منتشر کرده‌اند

به نوشته این خبرگزاری، این نوجوانان بعد از حضور در «محل زندگی» این خواننده در استانبول، در ایران از او شکایت کرده‌اند.

روز ۱۲ آذر رسانه‌های ایران خبر دادند که پلیس ترکیه امیر تتلو را به دلیل «شکایت کنسولگری» ایران در استانبول به اتهام «فحاشی به اعضا و کارکنان کنسولگری» بازداشت و به بازداشتگاه منتقل کرده است.

چند روز پیشتر از آن، ویدئوهایی از حضور او در فرودگاه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود و برخی منابع از قصد او برای بازگشت به ایران خبر داده بودند.

امیر تتلو از جمله خوانندگان پرحاشیه ایرانی است که علاوه بر محتواهایی جنجالی در ترانه‌هایش، پست‌ها و ویدئوهای جنجال‌برانگیزی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

خبر بازگرداندن این خواننده به ایران و دستگیری او، واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

عده‌ای این اتفاق را تمهیدی برای فراموش شدن اتفاقات و مشکلاتی مانند آلودگی هوا یا فساد در واردات چای دانسته‌اند. برخی دیگر نیز به فرا رسیدن چهلمین روز جان باختن آرمیتا گراوند اشاره کرده‌اند که ممکن است تحت تاثیر خبر بازداشت امیر تتلو قرار کیرد.

برخی دیگر از کاربران و روزنامه‌نگاران نیز سابقه دیدار و حمایت او از ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ را یادآوری کرده‌اند.

در جریان آن انتخابات، انتشار ویدئویی از امیر تتلو در کنار ابراهیم رئیسی، نامزد اصلی اصولگرایان جنجال‌ به پا کرد و انتقاد بسیاری از هواداران آقای رئیسی را برانگیخت.

همچنین از این که قرار است رسیدگی به اتهامات او توسط قوه قضائیه رسیدگی شود، ابراز نگرانی شده است.

XS
SM
MD
LG