لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۱۱

عفو بین الملل: کامران قادری، زندانی دو تابعیتی در ایران به مراقبت پزشکی نیاز دارد


کامران قادری، تاجر ایرانی- اتریشی به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.
کامران قادری، تاجر ایرانی- اتریشی به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

عفو بین الملل دوشنبه ۲۵ شهریور اعلام کرد٬ کامران قادری، شهروند ایرانی-اتریشی زندانی در ایران جهت درمان توموری که در پایش است به مراقبت و معالجه پزشکی نیاز دارد.

در این بیانیه عفو بین الملل آمده است: کامران قادری، تاجر ایرانی- اتریشی که به ۱۰ سال زندان محکوم شده است، در دوران بازجویی تحت شکنجه و فشار بوده تا به همکاری با دولت های متخاصم علیه جمهوری اسلامی ایران اعتراف کند.

این سازمان بین المللی مدافع حقوق بشر تصریح کرده است: کامران قادری از دسترسی به وکیل و خانواد‌ه اش محروم بوده است و اینک او برای درمان و معالجه تومور در پای چپش نیازمند معالجه و مراقبت‌های پزشکی است.

این بیانیه اضافه کرده است: کامران قادری در هفت ماه اول بازداشت از دسترسی به وکیل محروم بوده و تنها دو روز قبل دادگاه با یک وکیل دیدار کرده است. وی همچنین از دسترسی به کمک‌های کنسولی محروم بوده است.

عفو بین الملل همچنین می‌گوید،‌ وضعیت سلامتی کامران قادری، ۵۵ ساله، از زمان دستگیری وی در دی ماه سال ۱۳۹۴ ، رو به وخامت رفته است و او به مراقبت مداوم پزشکی نیاز دارد.

طبق این گزارش، کامران قادری در ۱۳ دیماه سال ۱۳۹۴ به هنگام ورود به فرودگاه خمینی در تهران توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد .

عفو بین الملل از ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ایران، خواسته بلافاصله کامران قادری را آزاد کند یا زمینه برگزاری دادگاهی عادلانه را برای او بر مبنای استانداردهای بین المللی فراهم کند.

این سازمان بین المللی مدافع حقوق بشر تاکید کرده است، حق کامران قادری برای داشتن محاکمه‌ای عادلانه از جمله حق برخورداری از وکیل نقض شده است.

کامران قادری در حوزه فناوری اطلاعات (آی‌تی) فعال بوده است و پیش از بازداشتش در سال ۲۰۱۵ به همراه هیات تجاری همراه رئیس جمهوری اتریش به ایران سفر کرده بود.

با استفاده از وب سایت عفو بین الملل؛ خ/ت
XS
SM
MD
LG