لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۹

کرونا در ایران دوباره رکورد زد؛ مرگ ۲۳۵ نفر از مبتلایان طی ۲۴ ساعت


در حال حاضر ۱۵ استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در وضعیت هشدار قرار دارند.
در حال حاضر ۱۵ استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در وضعیت هشدار قرار دارند.

کرونا در ایران با مرگ ۲۳۵ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، بار دیگر رکورد زد و شمار رسمی قربانیان را به بیش از ۱۶ هزار نفر افزایش داد.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز سه‌شنبه هفتم مرداد با اعلام این خبر افزود که در شبانه‌روز گذشته ۲۶۶۷ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده‌اند که تعداد آنها در مجموع به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسیده است.

پیش از این کارشناسان هشدار داده بودند که افرایش شمار ابتلا و بستری، افزایش آمار جان‌باختگان را نیز به همراه خواهد داشت.

درستی آمارهای رسمی مقام‌های وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در ایران با تردیدهای جدی روبرو شده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس پیش از این در گزارشی، اعلام کرده بود کرونا دست‌کم دو برابر آمار رسمی در ایران قربانی گرفته است.

خانم لاری در عین حال اعلام کرد که بر اساس آخرین اطلاعات آماری این هفته، سه استان به استان‌های قرمز اضافه شده و در حال حاضر ۱۵ استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در وضعیت هشدار قرار دارند.

خبرگزاری‌ها از قول سخنگوی وزارت بهداشت ایران نوشته‌اند که استان تهران به عنوان «پرجمعیت‌ترین و پرترددترین» استان کشور، برای اولین بار در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

افزایش آمار مبتلایان در کرونا در ایران در حالی است که با نزدیک شدن به ماه محرم، برگزاری مراسم مذهبی این ماه به موضوع مورد اختلاف بین وزارت بهداشت با سازمان‌ها و مقام‌های متولی امور مذهبی تبدیل شده است.

در حالی که وزارت بهداشت ایران و ستاد مقابله با کرونا به صراحت با برگزاری مراسم محرم به شکل سال‌های گذشته مخالفت کرده‌اند، سخنگوی قوه فضائیه ایران و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید از تعطیل‌بردار نبودن این مراسم سخن می‌گویند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای مکارم شیرازی گفته که «به هیچ قیمت نمی‌توان جلوی برگزاری مراسم عاشورا را گرفت. در زمان رضاخان با عاشورا چه کردند؟ اما همه دیدند که کاری از پیش نبردند.»

با وجود هشدارهای کارشناسان و مقام‌های رسمی وزارت بهداشت، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نیز بر لزوم برگزاری مراسم محرم در همه مناطق سفید و قرمز ایران تاکید کرده است.

این اظهارات با انتقادهای گسترده‌ای از سوی کاربران فضای مجازی و شماری از چهره‌های سیاسی مواجه شده است.

منابع: شبکه خبر، ایرنا، فارس و رادیو فردا؛ ب.ب/ک.ر
XS
SM
MD
LG