لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۳

ردیابی سیگنال‌های جدید؛‌ امید برای یافتن زیردریایی گمشده آرژانتینی افزایش یافت


زیردریایی ارتش آرژانتین، آرا سن خوان، به همراه سرنشینانش در حال ترک بندر بوئنوس آیرس
زیردریایی ارتش آرژانتین، آرا سن خوان، به همراه سرنشینانش در حال ترک بندر بوئنوس آیرس

ردیابی سیگنال‌هایی تازه، امیدها برای یافتن زیردریایی گمشده آرژانتینی، حامل ۴۴ سرنشین، را تقویت کرده است.

وزارت دفاع آرژانتین اعلام کرده است هفت سیگنال ماهواره‌ای تازه که احتمالا تلاش زیردریایی مفقود‌شده برای تجدید تماس بوده، دریافت کرده است. این سیگنال‌ها که به پایگاه‌های مختلف دریایی ارسال شده به کمک کارشناسان آمریکایی ارتباطات ماهواره‌ای ردیابی شده است.

در حالی‌که تصور‌ می‌شود سیگنال‌های دریافتی، متعلق به زیردریایی مفقود‌ شده باشد وزارت دفاع آرژانتین اعلام کرده که «در حال حاضر سرگرم مکان‌یابی وسیله ارسال‌کننده این سیگنال‌ها است».

در پی قطع تماس با زیردریایی موسوم به «سن خوان» که در اولین ساعات روز چهارشنبه رخ داد، بوئنوس‌آیرس با همیاری کشورهای دیگر از جمله برزیل، بریتانیا، شیلی، اروگوئه و آمریکا برای یافتن این زیردریایی، تجسس هوایی و دریایی را آغاز کرد.

ماوریسیو ماکری، رئیس‌جمهوری آرژانتین، در پیامی توئیتری نوشت: «ما برای پیدا‌کردن هرچه سریع‌تر زیردریایی، هرآنچه لازم باشد انجام خواهیم داد».

همزمان آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد دومین هواپیمای گشت دریایی «پی-۸ آ پوسیدون» خود را برای الحاق به گروه تجسسی اعزام می‌کند.

جستجو به دنبال زیردریایی مفقود شده در روزهای گذشته گاهی با مشکلاتی روبرو شده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از انریکه بالبی، سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین، این تجسس‌ روز شنبه ۲۷ آبان به دلیل توفان دچار پیچیدگی شد.

بنا بر این گزارش، در حالی‌که نیروی دریایی آرژانتین در رابطه با دلیل وقوع این حادثه، هیچ احتمالی را رد نکرده، به احتمال زیاد اتصال برق دلیل قطع ناگهانی ارتباطات این زیردریایی بوده است.

زیردریایی سن‌خوان در حالی ناپدید شد که در مسیر بازگشت از ماموریت همیشگی‌اش به پایگاه مار‌دل‌پلاتا، در جنوب این کشور بود.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، که اهل آرژانتین است گفته که برای سلامت سرنشینان این زیردریایی دعا می‌کند.

XS
SM
MD
LG