لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۸

شرکت «آسترازنکا» کارآزمایی بالینی روی واکسن کرونا را موقتا متوقف کرد


 شرکت «آسترازنکا» تایید کرد که کارآزمایی بالینی واکسن این شرکت در آمریکا و در دیگر کشورها متوقف شده است.
شرکت «آسترازنکا» تایید کرد که کارآزمایی بالینی واکسن این شرکت در آمریکا و در دیگر کشورها متوقف شده است.

شرکت «آسترازنکا» سه شنبه ۱۸ شهریور اعلام کرد که آخرین مرحله کارآزمایی بالینی روی واکسن کرونا را به طور متوقف می‌کند تا تحقیقات در خصوص بیماری «نامشخص» یکی از داوطلبان تکمیل شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، شرکت «آسترازنکا» می‌گوید، از آنجا که مشخص نیست که بیماری این داوطلب به دلیل عوارض واکسن باشد، براساس استانداردهای ایمنی موجود٬ کارآزمایی بالینی روی واکسن متوقف می شود تا داده و اطلاعات در این زمینه مورد بازبینی قرار گیرد.

طبق این گزارش، شرکت «آسترازنکا» توضیح بیشتری در خصوص این بیماری ارائه نکرده اما گفته است، این داوطلب دچار یک بیماری بالقوه نامشخص شده است.

وب سایت «استات» گزارش داده است که عارضه پدیده آمده برای یک داوطلب در جریان کارآزمایی بالینی در بریتانیا بوده است.

شرکت آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد در حال تهیه این واکسن کرونا است. از این واکسن به عنوان یکی از بخت‌های اصلی مقابله با کرونا یاد شده است.

یک سخنگوی شرکت «آسترازنکا» گفته است، بیماری این داوطلب در جریان نمونه گیر‌‌ی‌های تصادفی کارآزمایی بالینی واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد مشخص شد و داوطلبانه این کارآزمایی به طور موقت متوقف می‌شود تا توسط یک کمیته مستقل مورد بازبینی قرار گیرد.

این سخنگوی شرکت «آسترازنکا» تایید کرد که کارآزمایی بالینی واکسن این شرکت در آمریکا و در دیگر کشورها متوقف شده است.

شرکت «آسترازنکا» ماه گذشته جذب ۳۰ هزار داوطلب برای کار آزمایی مرحله سوم واکسن خود در آمریکا را آغاز کرد.

شرکت «آسترازنکا» کارآزمایی بالینی واکسن دانشگاه آکسفورد با هزاران داوطلب در بریتانیا و با تعداد کمتری در برزیل و آفریقای جنوبی را نیز به عهده دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، دو واکسن در آمریکا هم اکنون در مرحله نهایی کارآزمایی بالینی خود قرار دارند. شرکت آمریکایی «مدرنا» درحال تکمیل آزمایش یک واکسن است. شرکت‌های داروسازی «فایزر» و «بیون تک» نیز در مرحله نهایی یک واکسن هستند.

طبق این گزارش، شیوه کار این دو واکسن با واکسن شرکت «آسترازنکا» متفاوت است.

آسوشیتدپرس می‌گوید، توقف موقت کارآزمایی بالینی روی یک واکسن با این گستردگی تعداد داوطلبان امری غیر معمول نیست و بررسی هرگونه عوارض جانبی در جریان کار آزمایی بالینی اجباری است.

شرکت «آسترازنکا» اعلام کرده است که در تلاش است تا تحقیقات در خصوص این یک مورد بیماری در جریان کارآزمایی بالینی را هرچه زودتر به اتمام برساند تا براساس جدول برنامه ریزی شده کار این واکسن را جلو ببرد.

منبع: خبرگزاری فرانسه و آسوشیتدپرس؛ خ
XS
SM
MD
LG