لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۲

پلیس: عامل انفجارهای آستین تگزاس در ویدئویی اعتراف کرده بود


مقام های پلیس شهر آستین
مقام های پلیس شهر آستین

مقام های پلیس تگزاس می گویند، عامل ارسال بسته‌های پستی حاوی بمب در شهر آستین قبل از منفجر کردن خود،‌ در یک ویدئو به این بمبگذاری ها «اعتراف» کرده است.

به گزارش رویترز، مارک کاندیت، سفید پوست ۲۳ ساله، در یک ویدئو ۲۵ دقیقه ای که با تلفن خود تهیه کرده، جزییات چگونگی ساخت هفت بمب را توضیح داده است.

برایان منلی، رییس پلیس آستین تگزاس روز چهارشنبه دوم فروردین به خبرنگاران گفته است: او هیچ توضیحی در خصوص تروریسم یا اقدام از روی تنفر در این ویدئو بیان نکرده است، اما او در این ویدئو چالش های خود را در دوران زندگیش توضیح داده است.

رییس پلیس آستین تگزاس می گوید، ما این ویدئو را به مثابه «اعترافات» می دانیم. طبق این گزارش، مارک کاندیت کمی قبل از خود کشی این ویدیو را با تلفن خود تهیه کرده بود.

ماموران پلیس گفته اند، مارک کاندیت پس از آن که متوجه شد پلیس در تعقیب اوست، بمبی که همراه داشت را منفجر کرد.

مارک کاندیت سابقه کیفری نداشته است ولی بمبگذاری های او از ۱۱ اسفند ماه سال ۹۶ (دوم مارس) در آستین دو کشته و چهار زخمی برجای گذاشت.

به گفته برایان منلی ۳۶ ساعت پیش از کشته شدن مظنون، خودروی او در هتلی در این شهر شناسایی شده بود.

رئیس پلیس آستین گفت هنگامی که ماموران خودروی وی را محاصره کردند، او خود را در داخل خودرو منفجر کرد.

از ۱۱ اسفند چهار بمب پستی در آستین منفجر شده است. بمب پنجمی نیز در مرکز پستی فدکس بامداد سه‌شنبه در نزدیکی شهر سن‌آنتونیو واقع در ۹۵ کیلومتری آستین منفجر شد. در همان روز بمب دیگری در نزدیکی آستین در یکی از مراکز پستی فدکس کشف شد.

با استفاده از گزارش های رویترز و رادیو فردا؛ خ.ک/ت.ت
XS
SM
MD
LG