لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۶

همکاری بریتانیا و استرالیا برای مقابله با تهدیدهای سایبری چین، روسیه و ایران


پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا
پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا

پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا، روز پنجشنبه ۳۰ دی قبل از دیدار با همتای بریتانیایی خود در سیدنی گفت دو کشور در زمینه مقابله با حملات سایبری چین، روسیه و ایران با هم همکاری خواهند کرد.

وزیران دفاع و خارجه استرالیا در چارچوب مشاوره سالانه دو کشور روز جمعه با لیز تراس، وزیر خارجه و بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

وزیر دفاع استرالیا گفت یکی از موضوعات اصلی این گفت‌وگوها مقابله با حملات سایبری است.

او افزود: «هر دو کشور استرالیا و بریتانیا هدف حملات سایبری دائمی چین، روسیه و ایران هستند و ما با این حملات مقابله خواهیم کرد».

چین و روسیه همواره ادعاهای غرب در مورد مشارکت در این حملات سایبری را تکذیب کرده‌اند. ایران نیز در گذشته دخالت حکومت این کشور در حملات سایبری به استرالیا را تکذیب کرده است.

ماریس پاین، وزیر خارجه استرالیا، روز پنجشنبه با لیز تراس، همتای بریتانیایی خود توافقنامه‌ای را در مورد مقابله مشترک با حملات سایبری از سوی حکومت‌های خارجی امضا کرد.

وزیر خارجه استرالیا گفت این توافق هزینه فعالیت سایبری کشورهای متخاصم را افزایش خواهد داد. او بر همکاری استرالیا با متحدان خود نظیر بریتانیا برای مقابله با عوامل مخرب که با استفاده از فناوری‌های دیجیتال آزادی و دمکراسی را تهدید می‌کنند، تاکید کرد.

وزیران خارجه دو کشور در این دیدار یک توافقنامه جداگانه در مورد افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه اقیانوس آرام و اقیانوس هند امضا کردند.

وزیر خارجه بریتانیا گفت: «ما به بنای یک شبکه آزادی متعهد هستیم و این به معنای دفاع از دمکراسی از طریق حمایت از کشورهای منطقه در زمینه توسعه اقتصادی است».

یکی دیگر از محورهای مذاکرات دو کشور در روز جمعه بررسی طرح‌های استرالیا برای افزایش تعداد زیردریایی‌های اتمی این کشور است.

پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا، گفت پیمان دفاعی «آکوس» که سال گذشته بین این کشور، بریتانیا و آمریکا امضا شد برای امنیت استرالیا حیاتی است.

در پی امضای این پیمان، دولت استرالیا قرارداد خرید زیردریایی‌های متعارف از فرانسه را فسخ کرد.

وزیر دفاع استرالیا افزود: «آمریکا و بریتانیا کشورهای بزرگی هستند و قدرت نظامی آن‌ها می‌تواند به کشور ما در مقابله با تهدیدهای منطقه‌ای و مهار رفتار تعرضی در سطح منطقه کمک کند».

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز/ش.ر/ک.ر
XS
SM
MD
LG