لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۰

از نسل هشتم گلف تا نیسان آریا


جلوپنجره در نسل جدید گلف بر اساس سبک چراغ‌هایش، باریک‌تر شده و طراحان سعی کرده اند بدنه خودرو را هم با حجم دهی عظلانی‌تر نشان دهند
جلوپنجره در نسل جدید گلف بر اساس سبک چراغ‌هایش، باریک‌تر شده و طراحان سعی کرده اند بدنه خودرو را هم با حجم دهی عظلانی‌تر نشان دهند

نسل هشتم گلف که از معروف‌ترین خودروهای شهری جهان است توسط فولکس‌واگن معرفی شده است. شرکت نیسان هم خودرو جدید خود را با نام آریا معرفی کرده است.

نسل هشتم گلف

با ورود نسل هشتم گلف به بازار، تولید مدل‌های برقی این خودرو متوقف می‌شود. این محصول از چندین پیشرانه مختلف بنزینی و دیزلی استاده خواهد کرد اما تمرکز اصلی روی مدل‌های هیبریدی خواهد بود.

مدل پایه مجهز به پیشرانه‌ یک لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۱۶ اسب‌بخار خواهد بود. این خودرو با پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۵۰ اسب‌بخار و دو لیتری توربودیزل ۱۵۰ اسب‌بخاری هم عرضه می‌شود.

ما سعی داریم تولید گازهای آلوده‌کننده را در موتورهای احتراق داخلی کم کنیم. اما فکر می‌کنیم از سال ۲۰۴۰ به بعد تولید خودروها تنها به صورت برقی خواهد بود. در این راه خودروهای هیبریدی را هم تولید خواهیم کرد.
یوهان تیکوته، سخنگونی شرکت فولکس‌واگن، در گفت‌وگو با رادیو فردا


یوهان تیکوته، سخنگونی شرکت فولکس‌واگن به رادیو فردا گفته است «ما سعی داریم تولید گازهای آلوده‌کننده را در موتورهای احتراق داخلی کم کنیم. اما فکر می‌کنیم از سال ۲۰۴۰ به بعد تولید خودروها تنها به صورت برقی خواهد بود. در این راه خودروهای هیبریدی را هم تولید خواهیم کرد.»

نسل هشتم گلف از سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد. در مقایسه با نسل‌های گذشته، نسل هشتم گلف دارای خطوط تیز بیشتری است و ظاهری خشن واسپرت‌تر دارد. البته در سال‌های اخیر استفاده از خطوط تیز در طراحی خودروها در حال افزایش است.

جلوپنجره در نسل جدید گلف بر اساس سبک چراغ‌هایش، باریک‌تر شده و طراحان سعی کرده اند بدنه خودرو را هم با حجم دهی عظلانی‌تر نشان دهند. اتاق این خودرو نسبت به نسل‌های قبلی کمی بزرگ‌تر شده است.

نیسان آریا؛ تحول در محصولات نیسان

شرکت نیسان که پیش‌تر خودرویی با نام قشقایی را وارد بازار کرده بود و همچنان تولید می‌کند از سال ۲۰۲۱ خودرو نیسان آریا را که یک سایز بزرگ‌تر از قشقایی است وارد بازار خواهد کرد.

نام قشقایی بر اساس نام ایل قشقایی در ایران انتخاب شده بود. نیسان معتقد است این مدل مقاوم و کم‌مصرف است.

نیسان آریایی اما نگاه دیگری دارد. این خودرو قرار است یک خودرو اصیل برقی باشد و راه جدیدی را در شرکت نیسان ایجاد کند.

آریا قرار است یک خودرو اصیل برقی باشد و راه جدیدی را در شرکت نیسان ایجاد کند.
آریا قرار است یک خودرو اصیل برقی باشد و راه جدیدی را در شرکت نیسان ایجاد کند.

نیسان می‌خواهد با این خودرو که با یک‌بار شارژشدن ۴۸۰ کیلومتر پیمایش دارد در زمینه خودروهای شاسی بلند یک خودرو پرفروش برقی را راهی خط تولید کند. از طرفی نیسان آریا در اتوبان‌ها خودران است. شرکت نیسان سال‌هاست روی خودروهای خودران کار می‌کند و آریا قرار است خودرو برقی و خودران این شرکت با پلت فرم جدید برقی نیسان باشد.

شرکت نیسان برنامه‌ریزی کرده است تا سال ۲۰۲۲ هشت خودروی برقی را روانه بازار کند و تیراژ محصولات برقی خود را به سالانه یک میلیون دستگاه برساند.

بر اساس آمار سازمان زد اس دبلیو آلمان از زمان شروع تولید تا پایان سال ۲۰۱۸ نیسان لیف با مجموع فروش ۳۶۰ هزار دستگاه توانسته پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان باشد. این میزان فروش که در برابر خودروهای بنزینی چندان زیاد نیست نشان می‌دهد خودروهای برقی راه سختی، برای افزایش فروش در پیش دارند.

نفس پراید به شماره افتاد

شرکت سایپا علام کرد در حال کاهش پله‌ای تیراژ تولید پراید است تا در نهایت در سال آینده تولید این خودرو را متوقف کند.

پراید هم اکنون با قیمتی نزدیک به چهار هزار دلار ارزان‌ترین خودرو جهان و از پرتیراژترین خودروهای جهان است.

البته این خودرو دارای ایمنی و تکنولوژی بسیار پایینی است که سالانه هزاران نفر را به کام مرگ می‌برد.

گفته می‌شود خودروی تیبا قرار است جایگزین پراید شود. خودرویی که بر اساس ادعای شرکت سایپا می‌تواند دو ستاره ایمنی اروپا را بدست آورد. ادعایی که اگر درست هم باشد نشان می‌دهد این خودرو دارای حداقل ایمنی است.

دو ستاره ایمنی در اروپا ضعیف محسوب می‌شود.

موتور تیبا همان موتور پراید است که کمی تقویت شده و قدرتش از ۶۰ اسب بخار به ۸۰ اسب بخار افزایش یافته است.

شاسی بلند فورد موستانگ

تب خودروهای شاسی بلند همچنان در حال افزایش است. امسال قرار است فراری اولین خودرو شاسی بلند خود را معرفی کند شرکت فورد هم قصد دارد بر اساس خودرو اسپرت فورد موستانگ، یک خودرو شاسی بلند را وارد بازار کند. البته برخی تحلیلگران معتقد هستند این کار با روح موستانگ که اسب سرکش شرکت فورد است و اصالت این نشان، در تعارض است.

این خودرو قرار است در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی شود. موستانگ شاسی بلند یک خودرو برقی خواهد بود.

فورد موستانگ از موفق‌ترین خودروهای تاریخ صنعت خودرو جهان است که سبب ایجاد موج جدیدی در دنیا شد. پس از این خودرو دوج چلنجر و شورولت کامارو هم متولد شدند.

XS
SM
MD
LG