لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۱

کادیلاک برقی


تصویر کادیلاک لیریک از ویدئوی تبلیغاتی این خودرو در یوتیوب
تصویر کادیلاک لیریک از ویدئوی تبلیغاتی این خودرو در یوتیوب

کادیلاک اولین خودروی برقی خود را معرفی کرده است. خودرو بنز اس کلاس جدید هم قرار است مجموعه جدیدی از فناوری‌های جدید صنعت خودرو را در خود جای دهد.

نخستین کادیلاک برقی

شرکت کادیلاک نخستین خودرو برقی خود را که لیریک نامیده می‌شود معرفی کرد. این خودرو یک کراس‌اوور سایز متوسط است که با وجود طراحی جدید و استفاده از خطوط تیز، سعی شده تا روح طراحی خودروهای کادیلاک در آن حفظ شود.

کادیلاک که لوکس‌ترین سازنده خودرو در آمریکا محسوب می‌شود و خودروهای تشریفاتی به‌خصوص خودروی ریاست جمهور آمریکا را می‌سازد، برنامه دارد تا چندین خودرو الکتریکی را وارد بازار کند.

لیریک با یک‌بار شارژ می‌تواند حدود ۵۰۰ کیلومتر را طی کند. در نسخه پایه یک موتور در چرخ‌های عقب قرار دارند اما در نسخه فول یک موتور برای محور جلو و یکی برای محور عقب در نظر گرفته شده است.

این خودرو در برخی جاده‌های در آمریکا قابلیت رانندگی خودران دارد.

کادیلاک برای آن‌که داخل خودرو بسیار آرام باشد از فناوری استفاده کرده که معمولا در هواپیما استفاده می‌شود و یک تولید کننده موج، امواج صوتی را بر خلاف امواج تولید شده توسط خودرو تولید می‌کند تا اثر آنها را خنثی کند و داخل خودرو کاملا آرام باشد.

همچنین در داخل این خودرو از یک نمایشگر یکپارچه ۳۳ اینچی استفاده شده است.

برخی کارشناسان این خودرو را نقطه عطفی در ساخت خودروهای الکتریکی در شرکت کادیلاک می‌دانند.

بوگاتی و رونالدو

کریستیانو رونالدو یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای بوگاتی را خریده است. این بازیکن مدل چنتو دیه چی که یکی از گران‌قیمت‌ترین و خاص‌ترین بوگاتی‌های جهان است را خریده است.

این بازیکن پیشتر هم مدل شیرون بوگاتی را خریداری کرده بود و در کلکسیون خودرویی خود دارد.

چنتو دیه چی در زبان ایتالیایی یعنی ۱۱۰ و به مناسبت ۱۱۰ سالگی این شرکت ساخته شده است و از آن تنها ۱۰ دستگاه وجود دارد.

شرکت بوگاتی سریع‌ترین خودروهای جهان را می‌سازد. این شرکت سازنده گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان، سیاه، با قیمت ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو است.

گفتنی است نسخه خاص از بوگاتی شیرون با رسیدن به سرعت ۴۹۰ کیلومتر در ساعت هم اکنون سریع‌ترین خودرو جهان است.

شیرون
شیرون

نظر دولت ایران درباره قیمت خودرو

همچنان تنش در بازار خودروی ایران ادامه دارد و قیمت خودرو با افزایش شدید روبه‌رو شده است. محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری ایران گفته است «نه قیمت پایین را قبول داریم که خودروساز ضرر کند و نه قیمت بالا که دلالان سود کنند. ما به دنبال قیمت منطقی هستیم.»

برخی رسانه‌های خودرویی ایران گزارش‌هایی را از درخواست خودروسازان ایرانی برای افزایش قیمت خودرو منتشر کرده‌اند.

در همین حال به گزارش ایسنا سهیل معمارباشی، مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طی چهار ماهه ابتدای سال جاری، بیش از ۳۲۳ هزار دستگاه انواع خودرو تولید شده‌است که نشان از افزایش ۲۰ درصدی دارد، اعلام کرد که ایران‌خودرو بیش از ۳۳ درصد و سایپا بیش از هفت درصد افزایش تولیدات در مدت مذکور داشته‌اند.

مرسدس بنز اس کلاس با فناوری‌های آینده

مرسدس بنز اس کلاس مانند ویترین مرسدس بنز است. در این خودرو هرآنچه که یک دهه بعد در خودروهای مرسدس بنز رخ خواهد داد زودتر نمایان می‌شود.

اگر به مرسدس بنزهای اس کلاس یک دهه قبل نگاه کنید برخی آپشن‌هایی را دارا هستند که خودروهای امروز مرسدس بنز هم در کلاس‌های پایین‌تر فاقد آن هستند.

مرسدس بنز اس کلاس، لوکس‌ترین محصول این شرکت آلمانی است.

در اس کلاس جدید، مرسدس بنز از سیستم کمک فنر هوشمند استفاده کرده است. این فناوری جدید بر اساس سرعت خودرو، موقعیت جاده را به‌صورت مجزا برای هر چرخ تنظیم می‌کند. این بخش دارای یک مغز هوشمند است که بر اساس پارامترهای مختلف شروع به تحلیل و فرمان دادن به هر چرخ می‌کند.

اگر این سیستم احتمال تصادف دهد به سرعت ارتفاع خودرو را چندین سانتی متر افزایش می‌دهد این کار باعث می‌شود ضربه به جای درها به شاسی خودرو که مقاوم‌تر است وارد شود.

در این خودرو برای فرمان‌پذیری بهتر به غیر از چرخ‌های جلو، چرخ‌های عقب هم تا حدودی قدرت چرخش دارند. این عامل کمک می‌کند این خودرو در مسیرهای باریک شعاع گردش بهتری داشته باشد.

در یکی دیگر از موارد جدید دراین خودرو مسیریابی به‌صورت سه بعدی‌ست که با واقعیت مجازی در مقابل راننده نمایش داده می‌شود.

XS
SM
MD
LG