لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۵

کولاک و ریزش بهمن در ارتفاعات تهران؛ «دو کوهنورد کشته شدند»


عکس از آرشیو رادیو فردا
عکس از آرشیو رادیو فردا

مسئولان امداد و نجات در ایران کشته شدن دو کوهنورد در ارتفاعات تهران را تایید کردند.

حمید مساعدیان، رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی ایران، علت مرگ این دو کوهنورد را که در مسیر کلکچال بودند، سقوط از ارتفاع عنوان کرده است، اما مسئولان هلال احمر برف و کولاک را عامل حادثه دانسته‌اند.

به گفته شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، روز جمعه پنجم دی ماه، هم‌زمان با وقوع برف و کولاک و سقوط بهمن سه حادثه در ارتفاعات کلکچال، دارآباد و و منطقه آهار رخ داده است.

او اظهار داشت که در ارتفاعات کلکچال بر اثر برف و کولاک، دو نفر جان خود را از دست دادند و دو نفر نیز به شدت مصدوم شدند.

این مقام جمعیت هلال احمر افزود که تیم‌های‌های جستجوگر برای نجات پنج کوهنورد که دچار سرمازدگی شده بودند، راهی این منطقه شده‌اند در عین حال که امدادرسانی برای نجات چند نفر دیگر که در ارتفاعات دارآباد گرفتار شده‌اند، همچنان ادامه دارد.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که نیروهای امدادرسان در منطقه آهار نیز در حال جستجو و نجات یک شهروند ۵۰ ساله هستند.

در روزهای گذشته با توجه به شرایط جوی و احتمال بارش برف در برخی استان‌های ایران، سقوط بهمن در برخی ارتفاعات کشور پیش‌بینی شده بود.

رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی نیز از حضور شهروندان در ارتفاعات تهران به رغم هشدارهای پیشین انتقاد کرد.

حمید مساعدیان گفت: «ارتفاعات تهران در روز جمعه وضعیت خوبی نداشت و با وجود هشدارهای گذشته شاهد حضور تعداد زیادی از هموطنان و کوهنوردان بر روی قله‌ها بودیم.»

وی با اشاره به حادثه کلکچال اظهار داشت: «متاسفانه در ارتفاعات این منطقه دو کوهنورد سقوط کردند که علت آن سرمای بیش از حد و یخ زدگی مسیر بوده است. یک نفر هم در آن منطقه سرمازده می‌شود.»

احتمال می‌رود که تعداد قربانیان این حوادث با ادامه جستجوها افزایش یابد. این در حالی است که با تاریک شدن هوا، عملیات جستجو و امدادرسانی با مشکلات بیشتری همراه خواهد بود.

با استفاده از گزارش خبرگزاری‌های مهر، ایلنا و ایسنا؛ ف.ع/س.ن
XS
SM
MD
LG