لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۰

اخراج مدیرانی «که نباید در دانشگاه آزاد باشند»


فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی
فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد به مدیرانی که با آنها «کار» نمی‌شود، اطلاع داده‌ایم تا از دانشگاه خارج شوند.»

به گزارش روز سه‌شنبه (۲۴ مرداد) خبرگزاری رسمی قوه قضائیه جمهوری اسلامی (میزان)، فرهاد رهبر این موضوع را در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد.

وی «تغییر و تحولات» در دانشگاه آزاد را برای رسیدن «هرچه سریع‌تر به قله» عنوان کرده و افزوده «به افرادی که نباید در این دانشگاه باشند گفته‌ایم و اطلاع‌رسانی انجام شده‌است.»

آقای رهبر توضیح بیشتری دربارهٔ اینکه به چه افرادی دربارهٔ قطع همکاری با دانشگاه آزاد خبر داده شده و علت آنچه بوده، توضیحی ارائه نکرد.

بدنبال درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی و انتصاب علی‌اکبر ولایتی با حکم آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به عنوان رئیس هیئت مؤسس و امنا، این دانشگاه دچار تغییرات عمده شده‌است.

پس از آن بود که هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی سوم اردیبشت ماه سال جاری، با تشکیل جلسه‌ای فوق‌العاده، علی‌محمد نوریان را به عنوان سرپرست این دانشگاه انتخاب و او را جایگزین حمید میرزاده کرده بود.

آقای ولایتی، حمید میرزاده رئیس پیشین دانشگاه آزاد را به «فساد اقتصادی» متهم کرده‌است. برکناری آقای میرزاده از این سمت، با اعتراض حسن خمینی از اعضای هیئت مؤسس و هیئت امنای این دانشگاه نیز مواجه شده‌است.

به گزارش میزان، آقای ولایتی دربارهٔ در مورد حضور نیافتن حسن خمینی در جلسات هیئت امنای دانشگاه گفت که «احتمالاً او دارای مشغله است که نمی‌تواند در جلسات حاضر شود.»

وی افزود که آقای خمینی «عضو هیئت امنا است و می‌تواند هر وقت خواست در جلسات حاضر شود.»

هیئت امنای دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر را نیز به عنوان رئیس جدید این دانشگاه، به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد.

وی مدت شش سال در دولت محمود احمدی‌نژاد ریاست دانشگاه تهران را بر عهده داشت و پیشتر به عنوان دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی فعالیت می‌کرد و در انتخابات اخیر ریاست جمهوری از حامیان ابراهیم رئیسی بود.

با آغاز ریاست رهبر بر دانشگاه آزاد، موج تغییرات به رسانه‌های وابسته به دانشگاه آزاد هم رسید.

سه مدیر رسانه‌های وابسته، یعنی خبرگزاری آنا، ایسکانیوز و روزنامه فرهیختگان درجا عزل شدند و با روی کارآمدن مدیران جدید، تیم تحریریه نیز دست‌خوش تغییراتی شد که نتیجه آن اخراج گسترده روزنامه‌نگاران از این رسانه‌ها بود.

XS
SM
MD
LG