لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۰

عربستان: چهار عضو گروه حکومت اسلامی در حومه مکه کشته شدند


وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت نیروهای امنیتی عربستان دو مظنون به عضویت در گروه خلافت اسلامی (داعش) را در حومه مکه کشتند و دو تن دیگر با کمربندهای انتحاری خود را منفجر کردند.

به گزارش رویترز و بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان،‌ «تروریست‌ها به سوی نیروهای امنیتی شلیک کردند و آنها نیز به آتش تروریست‌ها پاسخ دادند که منجر به کشته شدن دو تن شد و دو نفر دیگر خود را منفجر کردند».

تلویزیون دولتی العربیه در گزارش خود گفته است نیروهای امنیتی، گروهی را در منطقه «وادی نومن» در جنوب مکه محاصره کردند و تصاویری از چند خودروی مسلح پلیس در کنار مجتمعی با دیوارهای بلند به نمایش گذاشته شد.

به گفته وزارت کشور عربستان، هیچ کس دیگری در این درگیری کشته نشده است.

در عملیات دو روزه دیگری توسط نیروهای امنیتی عربستان که روز یکشنبه به پایان رسید، دو مظنون به عضویت در گروه حکومت اسلامی در استان «بیشه» در جنوب غربی این کشور کشته شدند و نفر سوم در تیراندازی زخمی شد.

به گزارش رویترز، نیروهای امنیتی عربستان و همچنین اقلیت شیعیان در این کشور از یکسال پیش شاهد چندین حمله، تیراندازی و بمبگذاری بوده‌اند که شاخه محلی داعش،‌ مسئولیت بسیاری از این حملات را برعهده گرفته است.

گروه حکومت اسلامی (داعش)،‌ شیعیان را مرتد می‌داند و درعین حال با حاکمان سنی و ثروتمند عربستان مخالف است و آنها را به خاطر روابط نزدیک با غرب،‌ به خیانت به اسلام متهم می‌کند.

XS
SM
MD
LG