لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۷

مقام‌های امنیتی: بسته انفجاری نجف‌آباد ربطی به مسائل امنیتی نداشت


حسن رحیمی، دادستان اصفهان
حسن رحیمی، دادستان اصفهان

در پی خنثی‌سازی یک بمب صوتی در نجف‌آباد اصفهان، توضیحاتی در مورد شایعات مربوط به آن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا، حسن رحیمی، دادستان اصفهان، روز دوشنبه ۲۷ شهریور تاکید کرد کار شناسایی فرد یا افراد متهم در این موضوع با بررسی دوربین‌های حاضر در منطقه آغاز شده و ادامه دارد.

وی افزود:« این بمب در زیر خودروی شخصی یکی از اهالی ساکن در آن منطقه تعبیه شده بود و بر حسب گزارش‌ها احتمال انتقام گیری شخصی در این مسئله مد نظر بوده است».

به گفته دادستان اصفهان،‌ بمب کشف شده صوتی بوده ، آثار و قدرت تخریبی نداشته است.

صبح دوشنبه با انتشار اولین خبرهای مربوط به این بمب، به دلیل نزدیک بودنش به منزل محسن حججی (از نیروهای ایرانی درگیر در جنگ سوریه که توسط نیروهای گروه حکومت اسلامی کشته شد)، این احتمال به میان آمد که ممکن است فرد یا افرادی قصد داشته‌اند اقدامی علیه خانواده وی صورت دهند.

ولی دادستان اصفهان ضمن تایید نزدیک بودن بمب به خانه محسن حججی افزود: «کشف بسته مشکوک در نجف آباد ارتباطی با منزل شهید حججی ندارد.».

کانال اطلاع‌رسانی سپاه قدس نیز ارتباط این موضوع با منزل محسن ججی را « صرفاً فضاسازی غلط برخی از رسانه‌ها» توصیف کرد.

همین منبع به نقل از مدیرکل امنیتی وزارت کشور اضافه کرد: «بسته مشکوکی که شب گذشته در نجف‌آباد کشف شد لزوماً انفجاری - تروریستی نبوده و ماهیت آن در نیروی انتظامی در حال بررسی است».

خبرگزاری ایسنا نیز در همین زمینه، ساعت کشف بسته انفجاری را ۲۲:۳۰ یکشنبه شب اعلام کرد و افزود: «در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر توقف خودرویی مشکوک در یکی از محله‌های نجف‌آباد، نیروهای عملیات ناجا وارد عمل شدند و بلافاصله با کنترل منطقه و شناسایی موقعیت خودروی سواری، متوجه نصب بسته مشکوک مجهز به چراغ چشمک‌زن شدند».

ایسنا می‌افزاید: «در پی این شناسایی، نیروهای لشکر زرهی ۸ نجف اشرف نیز به گروه های عملیاتی پیوستند. گروه چک و خنثی این لشکر در ساعت ۲۳:۳۰ با بررسی های اولیه و با استفاده از امکانات تخصصی؛ پس از ایجاد فضایی ایمن برای خنثی کردن آن، نسبت به انتقال این بسته انفجاری به فضای باز بیرون شهر اقدام و ساعت ۱۵ دقیقه بامداد آن را منهدم کردند».

در پی حملات ۱۷ خرداد گروه حکومت اسلامی موسوم به داعش به مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی که بر اثر آن ۱۷ تن کشته و بیش از ۵۰ تن زخمی شدند سطح حساسیت‌ها به احتمال وقوع مواردی مشابه در کشور افزایش یافته است.

پس از حملات ۱۷ خرداد نیز مقام های امنیتی و قضایی ایران اعلام کردند که ده‌ها تن را در استان‌های البرز، آذربایجان غربی، فارس، کرمانشاه و کردستان دستگیر کرده‌اند.

احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده ارتش ایران روز چهارشنبه هفتم تیر از آمادگی نیروهای مسلح ایران برای برخورد با اقدامات احتمالی گروه حکومت اسلامی (داعش) خبر داد.

XS
SM
MD
LG