لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۹

بازشماری آرای شورای شهر تهران «تغییری در نتایج آرا نداد»


اصلاح‌طلبان در انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت شوراهای اسلامی شهر و روستا توانستند در قالب «لیست امید» تمام کرسی‌های شورای مهم پایتخت را از آن خود کنند
اصلاح‌طلبان در انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت شوراهای اسلامی شهر و روستا توانستند در قالب «لیست امید» تمام کرسی‌های شورای مهم پایتخت را از آن خود کنند

به گفته رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در بازشماری آرای ۵۰ نفر اول شورای شهر تهران « تاکنون اختلاف معناداری در آرا مشاهده نشده است».

به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا محمد محمودی شاه‌نشین روز دوشنبه اول خرداد گفت این بازشماری آرا به پیشنهاد علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و در پی اعتراض مهدی چمران رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران نسبت به نظارت مجلس بر انتخابات شوراها صورت گرفته است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها همچنین گفت چندین مرتبه به صورت تلفنی با چمران صحبت و تاکید کرده است که به اعتراض اعضای « لیست خدمت» توجه می‌شود.

محمودی شاه‌نشین با بیان این که بازشماری کل آرای شورای اسلامی شهر تهران ممکن نیست ، افزود: قرار است نماینده لیست خدمت روز دوشنبه در هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران حضور یابد تا شاهد بازشماری آرای ۵۰ نفر اول باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای کاهش زمان تجمیع آرا نتایج هر صندوق به صورت الکترونیکی برای وزارت کشور، فرمانداری، هیئت‌های نظارت و هیات مرکزی نظارت ارسال شده است.

اصلاح‌طلبان در انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت شوراهای اسلامی شهر و روستا توانستند در قالب «لیست امید» تمام کرسی‌های شورای مهم پایتخت را از آن خود کنند و یک گام مهم برای تغییرات گسترده در مدیریت شهرداری تهران بردارند.

شورای اسلامی شهر تهران ۲۱ عضو دارد. بر اساس نتایج حاصله از انتخابات ۲۹ اردیبهشت، محسن هاشمی بهرمانی، مرتضی الویری، احمد مسجدجامعی، شهربانو امانی، محمدجواد حق‌شناس، بهاره آروین، سیدابراهیم امینی، افشین حبیب‌زاده، آرش حسینی میلانی، حسن خلیل‌آبادی، علی اعطا، زهرا صدر اعظم نوری، محمد سالاری، سیدحسن رسولی، ناهید خداکرمی، مجید فراهانی، زهرا نژادبهرام، سیدمحمود میرلوحی، الهام فخاری، محمدعلی خانی و بشیر نظری به عنوان اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شدند.

مهدی چمران که از چهره‌های شاخص اصولگرایان در انتخابات شورای شهر تهران بود رتبه ۲۲ را کسب کرد و در صورت خارج شدن یکی از اعضای اصلی شورای تهران، وی خواهد توانست وارد شورا شود.

او در ۱۲ سال گذشته عضو اصلی شورای شهر تهران و به جز یکسال، رئیس آن بود که مدیریت او و همراهی‌اش با محمدباقر قالیباف انتقادهای زیادی برانگیخت.

در همین زمینه، عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی پیشین دولت محمد خاتمی و استاد دانشگاه علوم سیاسی دانشگاه تهران، در توئیتی نوشته است:‌ «انتظار این است که همه منتخبین در شورای شهر بمانند و شهردار از خارج از شورا انتخاب شود».

صفحه ویژه انتخابات ۹۶

خبرها و گزارش‌های مرتبط با انتخابات ۹۶ را در صفحه ویژه رادیو فردا دنبال کنید.

XS
SM
MD
LG