لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۲

ترامپ: تصمیم دیوان عالی پیروزی آشکار برای امنیت ملی آمریکا است


ترامپ می‌گوید که «وظیفه شماره یک وی حفاظت از مردم آمریکاست».
ترامپ می‌گوید که «وظیفه شماره یک وی حفاظت از مردم آمریکاست».

دونالد ترامپ تصمیم دیوان عالی این کشور در اجرایی کردن بخش‌هایی از فرمان ممنوعیت موقت ورود اتباع شش کشور عمدتا مسلمان و پناهندگان به خاک این کشور را «یک پیروزی آشکار برای امنیت ملی آمریکا» خواند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رییس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای که کاخ سفید روز دوشنبه پنجم تیرماه منتشر کرد گفته است: «حکم امروز دیوان عالی، به من اجازه می‌دهد تا از ابزاری مهم برای محافظت از میهن‌مان استفاده کنم».

آقای ترامپ ضمن بیان اینکه «وظیفه شماره یک وی حفاظت از مردم آمریکاست»، تاکید کرده است که به عنوان رییس‌جمهوری نمی‌تواند اجازه دهد «مردمی که قصد صدمه زدن به آمریکا را دارند وارد این کشور شوند».

جف سشنز، دادستان کل آمریکا، نیز با تقدیر از اقدام دیوان عالی گفت: «این تصمیم یک گام مهم رو به جلوست برای اعاده مجدد اصل تفکیک قوا در بخش‌های مختلف دولت فدرال».

وی افزود: «پرونده ممنوعیت مسافرتی باعث ایجاد پرسش‌هایی عمیق درباره تعادل صحیح بین این نیروهای وابسته به قانون اساسی‌ شده است».

دیوان عالی ایالات متحده روز دوشنبه بخش‌هایی از فرمان ممنوعیت موقت ورود اتباع شش کشور عمدتا مسلمان و پناهندگان به خاک این کشور را اجرایی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حکم دیوان عالی آمریکا تصریح شده است این ممنوعیت فقط شامل افرادی می‌شود که هیچ پیوندی با ایالات متحده ندارند.

دیوان عالی می‌گوید که آماده شنیدن استدلال‌های دولت آمریکا درباره فرمان مهاجرتی یاد شده در دوره بعدی فعالیت خود است که از ماه اکتبر آغاز می‌شود.

بر اساس فرمان مهاجرتی آقای ترامپ، ورود شهروندان کشورهای ایران، لیبی، سوریه، سومالی، سودان و یمن به ایالات متحده به مدت ۹۰ روز متوقف می‌شود.

دیوان عالی همچنین گفته که ممنوعیت ۱۲۰ روزه برای ورود پناهندگان به خاک آمریکا نیز بر اساس همان شرایط ورود اتباع خارجی می‌تواند اجرایی شود.

XS
SM
MD
LG