لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۷

یک فرمانده سپاه از دستگیری عوامل حمله به کلانتری اهواز خبر داد


عکس آرشیوی است.
عکس آرشیوی است.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت اعلام کرد که عوامل حمله به کلانتری ۲۲ اهواز طی عملیاتی اطلاعاتی دستگیر شده‌اند.

حسن شاهوارپور اظهار داشت با تحقیق عناصر اطلاعاتی سپاه در استان خوزستان، صبح امروز افراد این گروه که در حال خروج از کشور بودند دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این فرمانده سپاه بی‌آن‌که اشاره‌ای به تعداد افراد گروه مذکور کند آنان را «عوامل تروریستی وابسته به ضد انقلاب خارج از کشور» نامید و افزود: «آنان یک فایل صوتی را در فضای مجازی پخش کردند و امکاناتی که در اختیارشان بود، توسط عناصر اطلاعاتی کشف و ضبط شده است».

تعدادی از افراد مسلح بامداد روز دوشنبه به کلانتری ۲۲ کوی مجاهد اهواز حمله کردند که در این حمله سرباز حسین آلبوبالد و گروهبان یکم مسلم یادگاری مجروح و ستوان سوم علی بخش حسنوند و گروهبان یکم عزیزاله بهمنی کشته شدند.

حمله به این مرکز نیروی انتظامی کمتر از سه هفته پس از آن صورت گرفت که روز ششم اردیبهشت نیز در حمله تعدادی از افراد گروه «جیش‌العدل» به ماموران مرزبانی ایران در منطقه مرزی میرجاوه سه درجه‌دار و شش سرباز وظیفه جان باختند. گزارش شده که افراد مهاجم پس از این اقدام به خاک پاکستان گریختند.

در فروردین سال ۱۳۹۴ نیز طی حمله افراد مسلح به یک پایگاه پلیس «گمبوعه» در شهرستان حمیدیه در ۲۵ کیلومتری غرب اهواز، سه مامور انتظامی کشته و دو نفر زخمی شدند.

منابع محلی می‌گویند که دو تن از سربازان کشته شده در این حمله، از جوانان عرب منطقه بودند.

پس از این حمله بود که گروهی با نام «جنبش عربی آزادیبخش الاحواز» مسئولیت حمله را بر عهده گرفت و مدعی شد یک «پادگان متعلق به سپاه پاسداران» را هدف حمله قرار داده است.

به گزارش ایرنا، سه شهروند عرب خوزستانی به اتهام مشارکت در این حمله بازداشت و در نهایت مردادماه پارسال به دار آویخته شدند.

XS
SM
MD
LG