لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۸

مایکل فلپس رکورد ۲۰۰۰ ساله المپیک را شکست


تا قبل از المپیک ریو ۲۰۱۶، و بعد از به دست آوردن ۲۱ مدال طلای المپیک، ۲۶ عنوان قهرمانی جهان، و ثبت ۳۸ رکورد جهانی، همه فکر می‌کردند که مایکل فپلپس شناگر مشهور آمریکایی دیگر چیزی برای به دست آوردن ندارد.

اما بیست و دومین طلای فلپس در المپیک سال ۲۰۱۶، آنطور که نشریه گاردین از مالون فاند، یکی از ثبت کنندگان رکوردهای المپیک نقل می‌کند رکوردهای دیگری را هم دستخوش تغییر کرده است.

این شناگر ۱۹۵سانتیمتری آمریکایی با کسب مدال طلای رشته ۲۰۰ متر مختلط، سیزدهمین مدال طلای انفرادی خود را به دست آورد و طبق گفته های فاند، رکورد کسب مدال طلای انفرادی زنان و مردان را هم در تاریخ المپیک شکست. وقتی از تاریخ صحبت می‌کنیم فقط از المپیکهای مدرن حرف ‌نمی‌زنیم؛ بلکه این رکورد گیری المپیکهای باستانی را هم شامل می‌شود.

در ۱۵۲ سال قبل از میلاد مسیح، لئونیداس از رودس یونان، در ۴ المپیک پیاپی توانسته بود به نحوی در مسابقات دو میدانی مسابقه بدهد که ۱۲ مدال طلا را کسب کند. رکوردی که از دو هزار سال پیش تاکنون دست نخورده مانده بود و حالا، این فلپس است که با به دست آوردن سیزدهمین طلا رکورد این دونده باستانی را شکست. با این حساب، حالا دیگر کسی نمی‌داند رکوردی که ۲۰۰۰ سال طول کشید تا توسط مایکل فلپس در سال ۲۰۱۶ میلادی در المپیک ریو شکسته شود، چند دهه، سده، یا حتی هزاره باید منتظر باشد تا به وسیله ورزشکار نابغه دیگری ارتقاء یابد.

فلپس در مجموع ۲۳ مدال طلا در بازی های المپیک را از آن خود کرد.

XS
SM
MD
LG