لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۰

حسن عباسی از فرمانده کل ارتش عذرخواهی کرد


حسن عباسی رییس مرکز بررسی‌های دکترینال
حسن عباسی رییس مرکز بررسی‌های دکترینال

حسن عباسی، رییس مرکزی به نام «مرکز بررسی‌های دکترینال» در تهران، طی نامه‌ای خطاب به سرلشگر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، به خاطر اظهارات منتشر شده اخیرش عذرخواهی کرد.

به گزارش ایلنا وی که پیش از این عذرخواهی در دادسرای نظام حضور پیدا کرده بود، در این نامه سخنان بحث‌برانگیز منتشر شده از وی درباره ارتش را «تقطیعی یک دقیقه‌ای از یک جلسه از سلسله جلسات دروس تخصصی دانش دکترینولوژی در دانشگاه تهران» دانست.

حسن عباسی در ویدیوی منتشر شده، خطاب به باراک اوباما رییس جمهور آمریکا گفته بود: «شما یک چیزی دوست دارید مثل ارتش؛ بی‌سر و صدا، تو پادگان‌ها باشد، آب این کشور را ببرد اصلا آنها صدایشان در نمیاید. اصلا هیچ موضعی. هیچی.»

بعد از این اظهارات سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن اعلام اینکه مدیریت حقوقی نیروی زمینی دادخواستی را علیه حسن عباسی تهیه کرده است، اظهارات او را «سخنان نسنجیده‌ای» دانست «که بدون شناخت و آگاهی از شرح وظایف سازمان‌ها و نیروها بیان شده است.».

به گزارش انتخاب رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه هم اظهارات عباسی را مورد تایید سپاه ندانست و «هر حرکتی که موجب تضعیف نهادها و ساختارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی شود» را محکوم کرد.

همچنین محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در حساب توییتر منسوب به خودش «اهانت به سپاه و ارتش را خواست اسراییل و آمریکا» تلقی کرد.

حسن عباسی عضو رسمی سپاه پاسداران است و بر اساس اطلاعات موجود، لیسانس فلسفه دارد.

XS
SM
MD
LG